همشهری آنلاین: رییس مرکز مطالعات ایران در روسیه گفت: هدف اصلی غرب در تحولات کنونی سوریه هیچ ربطی به این کشور و شخص بشار اسد ندارد، بلکه آنها به دنبال ضربه زدن به روسیه، چین و جمهوری اسلامی ایران هستند.

به گزارش همشهری آنلاین، «رجب صفر اف» در این باره به ایرنا گفت: هم اکنون در سوریه خط اول دفاعی روسیه و خط قرمز دفاعی ایران محسوب می‌شود.

وی با اشاره به تضاد منافع کشورهای فرامنطقه‌ای گفت: سوریه در واقع به میدان نبرد قدرت‌های بین‌‌المللی تبدیل شده است؛ بطوری که از یک سو کشورهای غربی، آمریکا، اسرائیل، ترکیه و برخی کشورهای عربی و از سوی دیگر ایران، روسیه و چین با یکدیگر در تقابل هستند.

صفر اف با تاکید بر این که "غرب می‌خواهد ببیند تا کجا می‌تواند سیستم‌های سیاسی کشورها را تغییر دهد" افزود: اگر این فرآیند در سوریه موفق باشد، غرب و آمریکا به راحتی دنبال ایران و سپس روسیه و چین می‌روند که این هدف اصلی آنها است که دیگر نیازی به شورای امنیت و چین و روسیه نخواهد بود.

وی با بیان این که غربی‌ها با دادن پرچم به دست ترکیه، این کشور را وارد آب و آتش کرده‌اند، گفت: ترکیه هم نتوانست اهداف غرب را در سوریه محقق سازد.

کد خبر 189541
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز