گروه حوادث: زوج سارق وقتی برای شکایت از دزدان میلیونی به دادسرای جنایی رفتند نمی‌دانستند که با زیرکی قاضی، دستشان رو می‌شود.

متهم

این زن و شوهر عراقی همراه دختر بچه دو ساله خود دست به زورگیری از راننده‌ها در تهران می‌زدند اما راز فعالیت مجرمانه‌شان زمانی لو رفت که آنها گرفتار دزد دیگری شدند و هفته گذشته به دادسرای جنایی تهران رفتند تا از سارق میلیونی شکایت کنند.
مرد جوان در توضیح ماجرا به قاضی هاشمیان، دادیار شعبه اول دادسرای جنایی تهران گفت:

روز گذشته همراه همسر و دختر دو ساله‌ام از خانه‌مان درنظرآباد کرج برای تفریح به یکی از پارک‌های تهران آمدیم. وقتی داخل پارک نشسته بودیم دو نفر به ما حمله کردند و با تهدید خواستند هرچه پول داریم در اختیارشان قرار دهیم. من هم به‌خاطر اینکه دختربچه‌ام به‌شدت ترسیده بود دو میلیون تومان پولی را که همراهم بود دراختیار زورگیران قرار دادم و آنها در یک چشم برهم زدن پا به فرار گذاشتند.

وی ادامه داد: بعد از این ماجرا افرادی که در پارک بودند به ما گفتند آنها سابقه دار هستند و باید هرچه زودتر از آنها شکایت کنیم تا دستگیر شوند.

زیرکی قاضی

بعد از اعلام این شکایت، قاضی هاشمیان به زوج جوان مشکوک شد چرا که آنها به‌رغم اینکه خانه‌شان در کرج بود اما برای تفریح به پارکی در تهران آمده بودند و از طرفی هنگام تفریح مبلغ زیادی پول نقد همراه خود داشتند. بنابراین به تحقیقات بیشتر از زوج جوان پرداخت و وقتی با ضد‌و‌نقیض‌گویی‌های آنها روبه‌رو شد، فهمید که آنها کاسه‌ای زیرنیم‌کاسه دارند.

در این مرحله دو فرضیه مطرح بود. نخست اینکه زوج عراقی در زمینه مواد‌مخدر فعالیت دارند و برای فروش مواد‌مخدر به تهران آمده اما در دام زورگیران شرور گرفتار شده‌اند و دوم اینکه به افرادی مواد فروخته‌اند و آنها بدون اینکه پول را پرداخت کنند فراری شده‌اند و حالا آنها قصد دارند به بهانه سرقت از این افراد شکایت کنند.

افشای معما

با این فرضیه زوج جوان بازداشت شدند و برای انجام تحقیقات در اختیار مأموران پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران قرار گرفتند. بازجویی از آنها ادامه داشت تا اینکه زن و شوهر عراقی وقتی دیدند دستشان رو شده، پرده از راز سرقت‌هایشان برداشتند. زن 28ساله به مأموران گفت: سه ‌ماه پیش من و همسرم به همراه دختر دوساله‌مان از سلیمانیه عراق به تهران آمدیم و در نظرآباد کرج خانه‌ای اجاره کردیم. بعد از آن به جست‌وجوی کار مناسب پرداختیم اما موفق نشدیم کاری پیدا کنیم.

ما به‌خاطر تأمین هزینه‌های زندگی‌مان نقشه زورگیری طراحی کردیم. طبق این نقشه من کنار اتوبان منتظر ماشین می‌ایستادم و راننده‌های مسافرکش را شناسایی می‌کردم. دخترم نیز همراهم بود تا کسی شک نکند. سپس به‌عنوان مسافر دربستی سوار ماشین می‌شدم و راننده را به خیابانی خلوت که از قبل با شوهرم هماهنگ کرده بودم می‌بردم. وی افزود: شوهرم در آن خیابان منتظر من می‌ایستاد و من هم طعمه خود را به آنجا می‌کشیدم و بعد شوهرم به سراغ راننده می‌آمد و با تهدید دست به سرقت و زورگیری از راننده می‌زد.

مواجهه حضوری با شاکیان

بعد از افشای این حقیقت تعدادی از مالباخته‌ها که راننده مسافرکش و یا راننده آژانس بودند به اداره آگاهی دعوت شدند و زن و شوهر دستگیرشده را به‌عنوان زورگیر شناسایی کردند. یکی از مالباخته‌ها گفت: روز حادثه این زن به همراه دختر بچه‌اش منتظر تاکسی ایستاده بود و از من خواست تا به صورت دربست او را به خیابانی در غرب تهران برسانم. وقتی به خیابان مورد نظر رسیدیم ناگهان مردی به سمت من حمله ور شد و با تهدید خواست که هرچه پول دارم در اختیارش قرار دهم. من هم از ترس جانم 800هزار تومان پولی که همراهم بود را در اختیار آنها قرار دادم و همزمان با سرقت زن جوان همراه فرزندش از ماشین پیاده شد و همراه مرد زورگیر پا به فرار گذاشت.

زورگیری دزد از دزد

درحالی‌که تحقیقات برای شناسایی مالباخته‌های این پرونده و جرائم احتمالی دیگر از سوی این زوج جوان ادامه داشت مرد جوان درباره دلیل حضور در دادسرا نیز گفت: جمعه 28مهرماه، بعد از سرقت از یکی از راننده‌ها همراه همسر و فرزندم به یکی از پارک‌های تهران رفته و در حال استراحت بودیم که ناگهان دو شرور به ما حمله کردند و با تهدید دست به سرقت دو میلیون تومان پولی که از سرقت به‌دست آورده بودیم زدند و پا به فرار گذاشتند. چون دو زورگیر سابقه دار بودند تصمیم گرفتیم از آنها شکایت کنیم تا شاید از این طریق به پول‌ها برسیم غافل از اینکه خودمان گرفتارخواهیم شد.براساس این گزارش زوج عراقی با دستور قاضی هاشمیان برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار مأموران پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران قرار گرفتند.

کد خبر 189085
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز