جمعه ۵ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت فروشگاه‌‌های زنجیره‌ای وال مارت (WalMart) در سال 1962 در کشور آمریکا تاسیس شد.

آشنایی با شرکت وال مارت

این شرکت که عنوان بزرگترین شرکت کارآفرین آمریکا و همچنین جهان را در اختیار دارد، توسط سام والتون راه‌اندازی شده است.

سه باور اصلی سام والتون که آن‌ها را در سال 1962 مقرر نمود، عبارتند از: احترام به تک تک افراد، سرویس دهی بالا به مشتریان و کوشش برای برتری.

more  وب‌سایت: وال مارت

سام والتون در سال 1918 در کینگ‌فیشر ایالت اوکلاهما آمریکا به دنیا آمد و در سال 1992 درگذشت.آشنایی با شرکت وال مارت

مجله فورچون در سال 2003، شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای وال مارت را محبوب‌ترین شرکت آمریکا نامید.

شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای وال مارت، شعبه‌های فراوانی در سرتاسر دنیا دارد. وال مارت سومین شرکت غیرخصوصی بزرگ جهان است و همچنین بزرگترین کارآفرین جهان محسوب می‌‌شود و بالغ بر دو میلیون نفر کارمند دارد.

شرکت وال مارت در 25 ایالت آمریکا، عنوان بزرگترین کارآفرین را به خود اختصاص داده است. 48 درصد از سهام وال مارت به خانواده والتون اختصاص دارد.

درآمد این شرکت در سال 2010 بالغ بر 421 میلیارد دلار بوده است. این رقم از تولید ناخالص ملی 170 کشور بیشتر است که از جمله آنها می‌‌توان به مواردی نظیر نروژ، امارات متحده و ونزوئلا اشاره کرد.

هر هفته 100 میلیون نفر از شعبه‌های مختلف این فروشگاه خرید می‌کنند، به نحوی که هر خانواده آمریکایی به صورت میانگین هر ماه بیش از 4000 دلار از این فروشگاه‌‌ها خرید می‌کند.

وال مارت در 15 کشور جهان، 8500 فروشگاه با 55 نام‌های مختلف دارد و 660000 نفر در فروشگاه‌های خارجی این شرکت آمریکایی فعالیت می‌کنند.

همچنین وال مارت در جریان بحران اقتصادی آمریکا، هیچ آسیبی مالی ندید و با درآمد سالیانه‌ای بالغ بر 421 میلیارد دلار، همچنان در حال توسعه و سودرسانی به صاحبان خود است.

کد خبر 189078
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز