جمعه ۲۲ مرداد ۱۳۸۹ - ۲۰:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: تجارب موفق کشورهای پیشرو در عرصه‌های اقتصادی حاصل تلاش و توجه آن کشورها به توسعه صادرات و افزایش سهم آنان در تجارب جهانی است

سازمان تجارت و توسعه

در شرایطی که تحولات اقتصادی شتابان به سوی تغییرات اساسی در حرکت است، سازمانهای توسعه تجارت (Tpos) از جایگاه ویژه‌ای در گسترش فعالیت‌های تجاری و رقابت‌آمیز ساختن کسب و کار در کشورها برخوردار می‌باشند و نقش مهمی را در توسعه اقتصادی ایفا می‌نمایند.

سازمان توسعه تجارت ایران نیز با با بهره گیری از تجربیات ارزشمند ۴ دهه فعالیت مرکز توسعه صادرات ایران در ارتقاء صادرات غیرنفتی کشور، از سال ۱۳۸۴ با ایجاد ساختار تشکیلاتی مسئولیت خطیر خود را در راستای توسعه تجارت خارجی جمهوری اسلامی ایران آغاز نموده است.

سازمان توسعه تجارت ایران، سازمانی است فعال، مشارکت جو و مبتنی بر دانش که در راستای برنامه‌های کلان کشور به دنبال توسعه و تقویت تجارت خارجی و دستیابی به سهم بیشتر بازار هدف به نحوی یکپارچه و اثر بخش می‌باشد.

این سازمان، توسعه تجارت را با عنایت به برقراری تعاملات سازنده با طرفین تجاری و ذی‌نفعان خود، منابع انسانی کارآمد و بکارگیری دانش و فناوری جدید دنبال کرده و همواره سعی دارد با برنامه ریزی، سیاستگذاری، حمایت و نظارت عالیه، بستر مناسبی جهت مدیریت کلان صادرات و تقویت زیربناها و ظرفیت های لازم برای تسهیل و توسعه تجارت خارجی کشور فراهم نماید.

توسعه تجارت خارجی جمهوری اسلامی ایران به محوریت توسعه صادرات غیرنفتی، نوسازی و روان‌سازی ساختار تجاری کشور، بهبود تراز بازرگانی، تقویت توان رقابتی محصولات و خدمات صادراتی در بازارهای بین‌المللی، افزایش درآمدهای صادراتی و بالارفتن سهم کشور در تجارت جهانی از مهمترین اهداف تشکیل سازمان توسعه تجارت ایران می باشند.

همچنین حرکت به سمت آزاد سازی کامل تجارت خارجی کشور در راستای تعامل فعال با اقتصاد جهانی و محوریت اقتصاد متکی به بازار، خط مشی اساسی این سازمان محسوب می‌گردند.

اهداف بنیادین سازمان توسعه تجارت ایران:

  • ارتقاء صادرات و توسعه تجارت خارجی
  • تقویت و توسعه ظرفیت های تجاری در سطح کشور
  • تفوق تراز تجاری
  • ارتقاء دانش و فرهنگ صادراتی و تجارت خارجی
  • برنامه ریزی، سیاستگذاری و اعمال نظارت عالیه در امر توسعه تجارت خارجی
  • ارتقاء سطح کارایی و اثربخشی منابع سازمانی
کد خبر 113737
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز