چهارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۱ - ۰۵:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: متخصص قلب وعروق گفت: در حال حاضر بیماری فشارخون در کودکان رو به افزایش است و اضافه وزن درکودکان نیز موجب فشارخون بالا می‌شود .این در حالی است که فشارخون بالا در کودکی باعث پرفشاری خون در بزرگسالی می‌شود

ارتباط بین پر فشار خون بالا در کودکی و بزرگسالی

به گزارش ایرنا، دکترˈمهرداد فخرالدینی افزود : کودکان مبتلا به پرفشاری خون باید تحت کنترل قرار گیرند . این دسته از کودکان باید ازنظر عوامل خطر بیماری قلبی- عروقی شامل دیابت و چربی خون غربالگری شوند و پزشک با انجام اکوکاردیوگرافی و معاینه شبکیه آنها را تحت نظر داشته باشد.

به گفته وی احتمال وجود فشار خون ثانویه برای پرفشاری خون در کودکان بسیار بیشتر از بزرگسالان است و بیماری کلیه و بیماری قلبی و عروق شایع‌ترین علل آن محسوب می‌شوند.

این متخصص قلب و عروق در مورد درمان فشار خون در کودکان گفت: تغییرسبک زندگی، کاهش وزن، رعایت رژیم غذایی سالم و کم‌سدیم (نمک ) و افزایش فعالیت جسمی منظم از جمله درمان‌های پرفشاری خون در کودکان است.

فخرالدینی ادامه داد: کودکان و نوجوانانی که مبتلا به پرفشاری خون هستند باید تحت کنترل پزشک متخصص قرار گیرند و در صورت نیاز باید داروهای ضد فشار خون برای آنان تجویز شود.

به گفته وی فشار خون طبیعی در کودکان بر حسب جنس، سن و قد متغیر است و فشار خون در کودکان با افزایش جثه افزایش می‌یابد. سابقه خانوادگی در پرفشاری خون یا بیماری قلبی- عروقی موثر است و سیگار کشیدن مادر در بارداری نیز جزو عوامل خطر محسوب می‌شود.

این متخصص قلب و عروق خاطرنشان کرد که متخصصان اطفال باید فشار خون کودکان را از سه سالگی در مطب اندازه گیری کنند تا با با اصلاح سبک و شیوه زندگی در کودکان مبتلا به پرفشاری خون از ایجاد سایر عوامل خطر بیماری قلبی- عروقی جلوگیری کنند.

کد خبر 188863
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز