مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲ آبان ۱۳۹۱ - ۰۵:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: سه خدمه جدید ایستگاه فضایی بین‌المللی، در حال طی کردن آخرین مراحل آماده‌سازی و تست لباس پیش از اعزام به فضا هستند

خدمه جدید ایستگاه فضایی، آماده سفر به فضا

به گزارش ایسنا، اولگ نوویتسکی و اوگنی تارلکین، کیهان‌نوردان روس در نخستین تجربه سفر به ایستگاه فضایی به همراه کوین فورد، فضانورد ناسا روز سه شنبه 23 اکتبر (دوم آبان) توسط کپسول فضایی سایوز از پایگاه فضایی بایکنور قزاقستان راهی فضا خواهند شد.

مراحل نهایی آماده‌سازی پیش از پرتاب در حال اجراست و فضانوردان یکی از دو لباس فضانوردی موسوم به Sokol (در زبان روسی به معنای شاهین) را مورد آزمایش قرار داده‌اند.

این لباس در زمان سوار شدن در کپسول فضایی سایوز و تا زمان رسیدن به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS)‌ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

گروه دوم خدمه ایستگاه فضایی در قالب سی و سومین مأموریت اکتشافی، روز پنج شنبه 25 اکتبر (چهارم آبان) به سه فضانورد مستقر در ایستگاه فضایی بین المللی شامل سونیتا ویلیامز، یوری مالنچنکو و آکیهیکو هوشیده ملحق می‌شوند.

مدت مأموریت خدمه جدید پنج ماه بوده و همزمان با بازگشت ویلیامز، مالنچنکو و هوشیده در اواسط ماه آینده میلادی، سی و چهارمین مأموریت اکتشافی با فرماندهی کوین فورد آغاز می‌شود.

ایستگاه فضایی بین المللی (ISS)‌ با هزینه‌ای بالغ بر 100 میلیارد دلار با مشارکت آژانس‌های فضایی آمریکا، روسیه، اروپا، کانادا و ژاپن ساخته و فعالیت خود را از سال 1998 رسما آغاز کرد و از سال 2000 میلادی بطور مستمر برای اقامت فضانوردان مورد استفاده قرار گرفته است.

اندازه ایستگاه فضایی معادل یک زمین فوتبال و فضای داخلی آن معادل یک جت بوئینگ 747 است که با چشم غیر مسلح نیز در آسمان قابل رویت است.

کد خبر 188713
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز