همشهری آنلاین: اتحادیه اروپا جزئیات تحریم‌های جدید اروپا علیه ایران را در نشریه رسمی خود اعلام کرد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، اتحادیه اروپا روز سه شنبه با انتشار جزئیات تحریم‌های جدید اروپا علیه ایران در نشریه رسمی خود از قرار گرفتن نام «مجید نامجو» وزیر نیرو در فهرست سیاه تحریم‌های این اتحادیه خبر داد.

در نشریه رسمی اتحادیه اروپا آمده است: در چارچوب تشدید تحریم‌ها علیه تهران به دلیل برنامه هسته‌ای این کشور، نام وزیر نیرو در فهرست تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا که شامل مسدود شدن دارایی‌ها و ممنوعیت صدور روادید برای وی است، قرار گرفته چرا که وی از اعضای شورای عالی امنیت ملی ایران است.

بنا بر اعلام نشریه رسمی اتحادیه اروپا، حدود 34 شرکت ایرانی نیز در فهرست تحریم‌های جدید وجود دارند که وزارت نیرو، وزارت نفت، شرکت ملی گاز، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و شرکت ملی نفت ایران (NIOC) و شرکت‌های متعدد وابسته به آن از جمله آنها هستند.

در نشریه رسمی اتحادیه اروپا همچنین آمده است: شرکت ملی نفت ایران منابع مالی را برای دولت این کشور تأمین می‌کند. وزیر نفت مدیر شورای اداری شرکت ملی نفت ایران و معاون وزیر نفت مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران است.

علاوه بر این بر اساس این گزارش، چندین بانک از جمله بانک صنعت و معدن و شرکت‌های جدید وابسته به بانک‌هایی که پیش از این نیز تحریم شده بودند، به لیست تحریم‌های اروپا افزوده شدند.

اتحادیه اروپا همچنین درباره بانک مرکزی ایران نیز اعلام کرد که این بانک در فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته در راستای دور زدن تحریم‌ها نقش داشته و اقدام به حمایت مالی از دولت ایران کرده است.

اتحادیه اروپا همچنین در تحریم‌های جدید خود هرگونه معامله مالی بانک‌های اروپا و ایران را ممنوع اعلام کرد و از اعمال محدودیت‌های جدید بر انتقال سوخت یا ممنوعیت واردات گاز از ایران خبر داد.

بر اساس اعلام اتحادیه اروپا در تحریم‌های تازه، محدودیت‌های قبلی علیه بانک مرکزی ایران شدیدتر می‌شود و کالاهای بیشتری از جمله گرافیت، فلزات، نرم افزارهای مربوط به فرآیندهای صنعتی و نفتکش‌ها مشمول تحریم خواهند شد.

وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در جریان نشست اخیر خود در لوکزامبورگ، تصمیم به تشدید تحریم‌ها علیه ایران گرفتند.

کد خبر 188089
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز