همشهری آنلاین: نماینده مردم ایلام، ایوان و چرداول در مجلس با اشاره به فساد مالی که در پتروشیمی استان ایلام اتفاق افتاده است گفت: میزان واقعی اختلاس در این پتروشیمی با توجه مستندات موجود ۴۴۰ میلیارد تومان است اختلاس کنندگان همچنان آزاد هستند.

اختلاس رشوه

احمد شوهانی درگفت‌وگو با خبرنگار حوزه انتخابیه خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه بر اساس مدارک و مستندات موجود میزان واقعی اختلاس صورت گرفته در پتروشیمی ایلام۴۴۰ میلیارد تومان است گفت: اختلاس کنندگان همچنان آزاد هستند.

نماینده مردم ایلام، ایوان و چرداول در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکلی که در حال حاضر پتروشیمی ایلام با آن مواجه است مربوط به ۲ سال قبل است افزود: با گذشت ۲ سال از فساد مالی صورت گرفته در پتروشیمی، همچنان مفسدان مالی آزادانه به کار‌های خود ادامه می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه قوه قضائیه بایستی با قاطعیت این پرونده را دنبال کند، اظهار داشت: مبلغ اختلاس شده حق مردم بوده و جز بیت‌المال به شمار می‌آید و در صورت عدم رسیدگی از سوی مسئولان مربوط پتروشیمی ایلام همچنان در تعطیلی به سر خواهد برد.

شوهانی با بیان این مطلب که رسیدگی از سوی قوه‌قضاییه به پرونده اختلاس مالی در پتروشیمی ایلام از جمله مطالبات مردم این استان است تصریح کرد: صادر نشدن رأی در خصوص اختلاس ۴۴۰ میلیارد تومانی پتروشیمی استان ایلام بعد از گذشت دو سال موجب آزاد بودن مفسدان شده است.

نماینده مردم ایلام، ایوان و چرداول در مجلس ادامه داد: مشخص شدن مبلغ اختلاس صورت گرفته در پتروشیمی ایلام و همچنین باز‌گرداندن آن به پتروشیمی می‌تواند معضل بیکاری را در استان ایلام کاهش داده و منجر به افزایش شاخص اقتصادی منطقه شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یاد‌آور شد: دولت و مسئولان مربوط باید با اقدامی مؤثر و به موقع مبلغ اختلاس شده را به پتروشیمی ایلام بازگردانده و به این ترتیب با آغاز به کار کردن مجدد این مجتمع گره‌گشای معضل بیکاری در استان ایلام باشند.

کد خبر 187225
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز