چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک فوق تخصص قلب و عروق، گفت: روغن‌های زیتون و کانولا بهترین روغن برای حفظ سلامتی هستند.

سرخ کردن بدترین شیوه استفاده از روغن است

دکتر معصومعلی معصومی در گفت وگو با ایسنا، در خصوص شیوه استفاده درست از روغن‌ها اظهار کرد: برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی توصیه می‌شود حداقل میزان روغن در برنامه غذایی افراد گنجانده شود.

وی سرخ کردن را یکی از شیوه‌های نامناسب استفاده از روغن عنوان و از شهروندان خواست تا حتی المقدور از روغن جهت سرخ کردن، کمتر استفاده کنند.

این جراح و فوق تخصص قلب در ادامه عنوان کرد: استفاده از از روغن به صورت کباب پز، بخار پز و پخت در فر از جمله روش‌های استفاده مناسب از انواع روغن‌هاست.

معصومی با اشاره به اینکه روغن به دو منظور طعم‌دار کردن و تامین چربی بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد، تصریح کرد: بهتر است شیوه‌های استفاده درست از انواع روغن‌ها در برنامه غذایی افراد گنجانده شود.

وی با تاکید بر اینکه روغن زیتون و کانولا بهترین نوع روغن‌های تامین کننده چربی‌های اساسی بدن هستند، تصریح کرد: این روغن‌ها بایستی حدود نیمی از کل روغن‌های مصرفی افراد را تشکیل دهند. 30 درصد روغن‌های مصرفی افراد بایستی از نوع روغن‌های مایع، ذرت، آفتابگردان، سویا باشند و تنها حدود یک پنجم روغن مصرفی افراد بایستی از نوع روغن‌های حیوانی باشد.

این جراح و فوق تخصص قلب کرمانشاهی در ادامه با تاکید بر اینکه روغن‌های حیوانی فقط در صورتی قابل استفاده خواهند بود که فرد چاق نبوده و مصرف سیگار نداشته باشد ضمن اینکه ورزش نیز در برنامه زندگی وی گنجانده شود.

معصومی تاکید کرد: به هیچ عنوان روغن‌های جامد در برنامه غذایی افراد گنجانده نشود. روغن‌های جامد سمی هستند و به هیچ عنوان نباید استفاده شوند.

کد خبر 186704
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز