چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۸۹ - ۰۶:۴۵
۰ نفر

معاون بهداشتی وزارت بهداشت گفت: سرخ کردن سوسیس در روغن‌های سوخته اغذیه‌فروشی‌ها، فاجعه است و من از ساندویچ‌فروشی‌ها می‌خواهم با این کار سلامت مردم را به خطر نیندازند.

موادغذایی - سوسیس


علیرضا مصداقی‌نیا در گفت‌وگو با فارس، در این باره که در برخی مکان‌ها ساندویچ‌هایی مانند سوسیس که در روغن‌های چند بار استفاده شده و رنگ‌ روغن آن تغییر ‌کرده به مردم عرضه می‌شود اظهار داشت: این کار واقعاً فاجعه است و به‌طور مستقیم به سلامت مردم آسیب می‌رساند. وی افزود: فارغ از موضوع بازرسی و نظارت باید مانع این کار شویم و حرف من با این افراد این است که به خاطر سود بیشتر، سلامت مردم را به خطر نیندازند.

مصداقی‌نیا با بیان اینکه قانون باید با آنها برخورد کند و در این زمینه هیچ مشکل قانونی نداریم، تصریح کرد: در حال حاضر تعداد بازرسان وزارت بهداشت کم است و با این همه حجم کار و تعداد بازرس کم نمی‌توانیم به همه امور برسیم اما از طرفی بازرسی نباید مستقیم انجام شود بلکه باید علمی‌تر و با نیروی کمتری صورت گیرد و بازرسی‌ها را باید کیفی‌تر کنیم.

وی گفت: در حال حاضر اداره سلامت محیط کار وزارت بهداشت برنامه‌های خوبی را در این زمینه تدوین کرده است که به‌زودی نتایج آن را خواهیم دید. معاون بهداشتی وزارت بهداشت همچنین در مورد مصرف سوسیس و کالباس خاطرنشان کرد: هیچ غذای غیرخانگی به اندازه غذای خانگی خوب نیست و سوسیس و کالباس غذای خوبی نیست و هر چه افراد کمتر مصرف کنند بهتر است.

کد خبر 118792

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز