همشهری آنلاین: رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با هشدار نسبت به نزدیک شدن به فصل سرما و بروز بیماری‌های تنفسی گفت: لازم است گروه‌های پرخطر در آستانه فصل سرما واکسن آنفلوآنزا را دریافت کنند.

flu vaccine

دکتر محمدمهدی گویا در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، گفت: با سرد شدن هوا معمولا بیماری‌های تنفسی افزایش می‌یابد. این بیماری‌ها به ویژه در مکان‌هایی که مردم بیشتر در کنار یکدیگر قرار دارند از جمله محیط‌های دانش آموزی از اهمیت بیشتری برخوردار است. بنابراین رعایت موارد بهداشتی در این اماکن اهمیت بسزایی دارد.

وی با اشاره به خطر بروز بیماری‌های تنفسی ناشی از سرما در کهنسالان گفت: این افراد به واسطه سن بالا و بسیاری از موارد زمینه‌ای دیگر ممکن است در صورت ابتلا به بیماری‌های تنفسی ساده به انواع شدید این بیماری‌ مبتلا شوند و حتی جانشان در معرض خطر قرار گیرد.

گویا سنین بالای 65 سال، افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی، تنفسی مزمن مانند آسم،‌ نارسایی کلیه،‌ نارسایی‌های کبدی، سرطان، افراد در حال شیمی درمانی و مبتلایان به دیابت به ویژه دیابت پیشرفته و کنترل نشده را از جمله گروه‌های پرخطر عنوان کرد و گفت: این افراد باید مراقب باشند تا به عفونت‌های تنفسی فصل سرما مبتلا نشوند.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تاکید کرد: لازم است گروه‌های پرخطر در آستانه فصل سرما واکسن آنفلوآنزا را دریافت کنند. تزریق این واکسن برای این گروه بیشتر از مردم عادی دارای اهمیت است.

وی بر لزوم رعایت آداب تنفسی تاکید کرد و گفت: در فصل سرما شست‌وشوی مکرر دست‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. همچنین لازم است افراد هنگام عطسه و سرفه با دستمال دهان و بینی خود را بپوشانند.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت همچنین گفت: واکسیناسیون گروه‌های پرخطر مناطق زلزله زده آذربایجان در مقابل بیماری آنفلوانزا از شنبه هفته گذشته آغاز شد و پنجشنبه پایان یافت. ماموران بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز عملیات واکسیناسیون در تمام روستاهای مناطق زلزله زده را به صورت ضربتی انجام دادند. علیرغم آن که تامین این سطح از واکسن آنفلوآنزا کاری دشوار بود اما با هماهنگی‌های انجام شده و همکاری سازمان غذا و دارو، واکسن آنفلوآنزا به میزان لازم برای مناطق زلزله زده تامین شد.

 

کد خبر 186287
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز