همشهری آنلاین: عضو هیات مدیره انجمن پزشکان کودکان ایران ضمن توصیه به تزریق سالیانه واکسن آنفلوآنزا بویژه در گروه‌های پرخطر عنوان کرد: واکسن آنفلوآنزا به صورت سالیانه تهیه می‌شود و معمولا اوایل مهرماه در اختیار داروخانه‌ها و پزشکان قرار می‌گیرد، اما تاکنون وارد کشور نشده است.

flu vaccine

دکتر اکبر کوشانفر در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه آنفلوآنزا معمولا اوایل بهار یا در فصل پاییز بروز می‌یابد و با نشانه‌هایی چون تب، سرفه، آبریزش بینی، درد مفاصل و سردرد همراه است، عنوان کرد: در این میان برخی افراد از زمینه مستعدتری برای ابتلا به آنفلوآنزا برخوردار هستند که کودکان زیر پنج سال و بزرگسالان بالای 50 سال سن از جمله همین افراد هستند.

وی ضمن توصیه به تزریق سالیانه واکسن آنفلوآنزا بویژه در گروه‌های پرخطر عنوان کرد: واکسن آنفلوآنزا به صورت سالیانه تهیه می‌شود و معمولا اوایل مهرماه در اختیار داروخانه‌ها و پزشکان قرار می‌گیرد.

کوشانفر ادامه داد: واکسن آنفلوآنزا به گونه‌ای است که حتما باید زنجیره سرد در آن رعایت شود و حتما در یخچال نگهداری شود و حتی پس از خریداری از داروخانه نیز در کنار یخ گذاشته و به مطب پزشک برسانند.

این متخصص کودکان با بیان اینکه به دلیل حساسیت واکسن آنفلوآنزا و طریقه نگهداری و حمل آن، مناسب است که واکسن‌ها در اختیار پزشکان قرار بگیرد و بیماران از داروخانه اقدام به خرید آن نکنند تا تاثیرات واکسن از بین نرود، گفت: طبق اطلاعی که انجمن پزشکان کودکان کسب کرده است، در حال حاضر واکسن آنفلوآنزا موجود نیست و تا 15 مهرماه وارد کشور شده و توزیع خواهد شد.

 

کد خبر 233134
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز