همشهری آنلاین: رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با هشدار نسبت به فعال بودن بیماری آنفلوآنزا در کشور، بر لزوم رعایت نکات بهداشتی از سوی مردم به منظور پیشگیری از ابتلا به این بیماری تاکید کرد.

flu

دکتر محمدمهدی گویا در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر لزوم رعایت بهداشت فردی از سوی مردم به منظور پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزا، گفت: بیماری آنفلوآنزا هنوز در کشور فعال است. این دوره یکی از طولانی‌ترین اپیدمی‌های آنفلوآنزا در کشور ما بود که از اواخر آذر ماه آغاز شده و هنوز فعال است.

وی با بیان این که امسال کشور از ابتدای فصل سرما با سه موج آنفلوآنزا مواجه بوده، افزود: اکنون در سومین موج این بیماری قرار داریم که تقریبا از پنجشنبه هفته گذشته آغاز شده است و موارد بیماری عمدتا دراستان‌های تهران، البرز و قم بیشتر از سایر استان‌ها بوده است.

گویا تاکید کرد: کماکان موارد مراجعه بیماران به دلیل این بیماری زیاد است. موارد بستری به علت عفونت‌های تنفسی نیز زیاد است. بر این اساس به مردم توصیه می‌شود نکات بهداشتی را دقیقا رعایت کنند بویژه از آنجا که به ایام تعطیلات نوروزی نزدیک می‌شویم، رعایت نکات بهداشتی باعث می‌شود مردم کمتر به این بیماری مبتلا شوند. این موضوع برای ما از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که با رعایت نکات بهداشتی مردم کمتر به این بیماری مبتلا شوند.

قربانیان اصلی آنفلوآنزا

دکتر گویا مجددا بر لزوم رعایت نکات بهداشتی بویژه در مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای تاکید کرد و گفت: از ابتدای فصل سرما تاکنون 21 نفر به دلیل آنفلوآنزا جان خود را از دست داده‌اند که این افراد عمدتا یا مسن بوده‌اند یا به بیماری‌های زمینه‌ای نظیر بیماری‌های قلبی، ریوی، دیابت پیشرفته کنترل نشده، سرطان تحت شیمی درمانی و ... مبتلا بوده‌اند. اگر این افراد به موقع واکسن خود را تزریق کرده بودند احتمال این که به این بیماری مبتلا شوند، نبود.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در پایان گفت: پیش بینی می‌شود که با گرم شدن هوا مقداری موارد بروز آنفلوآنزا در کشور فروکش کند و امیدواریم که تا اوایل بهار شاهد فروکش نسبتا جدی این بیماری باشیم.

 

کد خبر 204899
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز