گروه شهری: قالیباف شهردار تهران در مراسم بهره‌برداری از بزرگراه‌های شهید زین‌الدین و شهید خرازی و متعاقب آن اتصال شرق و غرب تهران به یکدیگر، خبر داد که تا پایان امسال رینگ بزرگراهی اطراف تهران نیز به‌طور کامل به بهره‌برداری می‌رسد.

شهر

به گزارش همشهری، تا قبل از آغاز زمستان بزرگراه آزادگان از سه راه فتح تا سه راه بسیج به طول 17کیلومتر تکمیل خواهد شد. به گفته قالیباف بزرگراه آزادگان پرترافیک‌ترین مسیر بزرگراهی کشور است زیرا کلیه خودروهایی که از کرج، ساوه، قم و خراسان به همراه بزرگراهی که از سمت جاجرود به تهران می‌آید از رینگ آزادگان عبور می‌کنند.

بنا براین گزارش شهردار تهران در حاشیه مراسم بهره‌برداری از بزرگراه‌های شهید زین‌الدین و شهید خرازی به خبرنگاران رسانه‌های گروهی گفت: هنوز مطالبات شهرداری از سوی دولت پرداخت نشده و مشکلات مالی به شکل طاقت‌فرسایی درآمده. بنابراین مردم فکر نکنند که شهرداری مشکل مالی ندارد اما نگران هم نباید باشند زیرا با هر سختی که هست کاری بر زمین نمانده؛ قول می‌دهیم به‌گونه‌ای عمل کنیم که خللی در انجام هیچ‌یک از مأموریت‌های شهرداری پیش نیاید.

شهردار تهران گفت که کار، او را خسته نمی‌کند بلکه این حاشیه‌ها و برخی نامهربانی‌هاست که نشاط کار را گرفته و ما را با فراز ونشیب‌هایی مواجه می‌کند.با این حال قالیباف خدا را شکر کرد که مجموعه شهرداری همچنان با روحیه جهادی به تعهدات خود در قبال مردم عمل می‌کنند و اعلام زمان‌بندی برای افتتاح طرح‌های عمران شهری جسارت و جرأتی است که از همین روحیه جهادی برخاسته است و نمونه آن قول افتتاح اتوبان امام علی در سیزدهم رجب و افتتاح اتوبان صدر- نیایش در بهمن امسال است.

به گفته شهردار تهران درحالی‌که ساخت یک خانه معمولی در شرایط کنونی با موانع کمرشکنی همراه است ولی شهرداری تهران با حجم عظیمی از پروژه‌های عمرانی، آموزشی، خدماتی، فرهنگی، تربیتی و ورزشی و... مواجه است اما خداوند تضمین کرده که درصورت پایبندی به اخلاق و فرهنگ اسلامی همه گره‌ها باز می‌شود.

اولویت بخشی مناطق شرقی نسبت به غرب تهران

قالیباف در سخنرانی دیروز خود از اولویت داشتن خدمات رسانی به مناطق محروم شرق تهران نسبت به غرب آن سخن گفت و ادامه داد: همانطور که می‌دانید ما کار خدمات‌رسانی در مناطق غرب و شمالی تهران را تعطیل نکرده‌ایم اما سرعت این خدمات‌رسانی‌ها در مناطق شرقی و جنوبی شهر تهران به‌دلیل اینکه از محرومیت‌های بیشتری برخوردارند افزایش یافته است.

به‌عنوان نمونه شهردار تهران هزینه تملک املاک واقع بر سر راه بزرگراه شهید زین‌الدین را بالغ بر 400میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: علاوه براین سعی کردیم در راه افزایش خدمات رسانی به مردم منطقه کار راه‌اندازی پارکینگ و بازار فروش خودروی حکیمیه را ظرف حداکثر 45روز آینده در بزرگراه شهید بابایی به اتمام برسانیم. از سوی دیگر ساخت باغ پرندگان در جنگل‌های لویزان و راه‌اندازی نخستین زباله‌سوز کشور ظرف یکی دو‌ماه آینده در منطقه چهار تهران ازجمله دیگر اقدامات ما در مناطق شرقی تهران است.

قالیباف دیروز همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: انصاف قضیه این است که همه زندگی ما مدیون امام(ره) و شهداست؛ بنابراین نباید بسنده کنیم که نام بزرگراهی را به نام سرداران شهید یا شهدای بزرگوارمان بگذاریم بلکه مهم این است که نام و آرمان‌های آن شهدا را زنده نگه‌داریم.

وی افزود: بدون شک از مهم‌ترین اهداف شهدا و امام (ره) این بود که در سایه اسلام زندگی مادی و معنوی مردم را فراهم کنیم و خدمت صادقانه به مردم متدین داشته باشیم. شهردار تهران با اشاره به آغاز هفته نیروی انتظامی ضمن تبریک این روز و قدردانی از همسنگران قدیمی خود در نیروی انتظامی گفت: مهم‌ترین افتخار نیروهای انتظامی جلب اعتماد مردم و مهم‌تری وظیفه آنها حفظ این سرمایه ارزشمند است.

اتصال بزرگراه شهید باقری به شهید بابایی

مازیار حسینی معاون فنی و عمرانی شهردار تهران نیز دیروز ضمن اعلام خبر اتصال بزرگراه شهید باقری به شهید بابایی گفت: این محور شمالی جنوبی ما بین بزرگراه بسیج تا بابایی خواهد بود و دسترسی به میدان سپاه را نیز فراهم ساخته و بار ترافیکی را تعدیل می‌کند.

حسینی از احداث تقاطع تلو نیز خبر داد و گفت: با افتتاح این تقاطع همه کسانی که به سمت لواسان می‌روند می‌توانند از خارج شهر این سفر را انجام دهند؛ ضمن اینکه بار ترافیک خودروهای سبک و سنگینی که همه از یک مسیر غیراستاندارد عبور می‌کردند با افتتاح این تقاطع حل خواهد شد و همزمان با افتتاح تقاطع تلو یک جاده دسترسی هم ایجاد خواهدشد.

معاون فنی و عمرانی شهردار تهران همچنین از احداث راستگرد شهید صیادشیرازی به شهید زین‌الدین شرق سخن گفت که تا پایان سال به بهره‌برداری رسیده و یک تحول عظیم در منطقه شرق تهران به‌دنبال خواهد داشت.وی ادامه داد: بزرگراه شهید زین‌الدین در امتداد شرقی بزرگراه شهید همت از تقاطع بزرگراه امام علی آغاز و به سه را آزمایش ختم می‌شود.

معاون فنی و عمرانی شهردار تهران همچنین خاطرنشان‌کرد: فاز اول این پروژه حدفاصل بزرگراه امام علی تا پل شهید قائمی به طول تقریبی هفت کیلومتر در مهر‌ماه سال 1390به بهره‌برداری رسید و فاز دوم آن نیز که از شرق پل تقاطع شهید قائمی آغاز شده و به طول پنج کیلومتر تا سه راه آزمایش ادامه دارد دارای سه پل بتنی در محدوده خیابان وفادار، ‌خیابان احسان و دانشگاه شهید عباسپور است.

بنابراین گزارش دیروز همزمان مراسم افتتاح بزرگراه شهید خرازی در غرب تهران نیز توسط سردار رحیمی رئیس پلیس راهور انجام شد، این مراسم با نصب ویدئو‌پروجکشن در محل افتتاحیه بزرگراه شهید زین‌الدین در معرض دید شرکت‌کنندگان حاضر در محل مراسم قرار گرفت.

کد خبر 186228
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز