مجموع نظرات: ۰
شنبه ۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به اتمام پروژه بزگراه شهید زین الدین گفت: ‌هم اکنون جنوب تهران از شمال آن آبادتر است.

به گزارش همشهری آنلاین، مازیار حسینی در مراسم بهره‌برداری از بزرگراه‌های شهیدان زین‌الدین و خرازی با بیان این مطلب: این پروژه‌ها در محیطی که پر از معضل تملک اراضی بوده به بهره‌برداری رسیده است.

وی به بخشی از معضلات این پروژه اشاره کرد و گفت: دو خط لوله آب 1800 و 1400 از معضلات بود و در صورتی که حادثه‌ای برای لوله آب 1400 پیش می‌آمد مشکل امنیتی در شهر تهران ایجاد می‌شد.

حسینی بیان داشت:‌در مهرماه سال گذشته بخش نخست بزرگراه شهید زین‌الدین افتتاح شد و امروز با بهره‌برداری از 5 کیلومتر نهایی،‌ پرونده این بزرگراه نیز بسته می‌شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران افزود: در این بزرگراه 5 کیلومتر مسیر تندرو و 7.5 کیلومتر مسیر کندرو وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه 4 پل در مسیر این بزرگراه قرار دارد اظهار داشت:‌ افتتاح پول وفادار به طول 1707 متر طویل‌ترین پل شهر تهران است.

حسینی افزود: تا قبل از بزرگراه امام علی (ع) نیز پروژه بزرگراه شهید زین‌الدین با 400 هزار متر مربع بیشترین معارض را داشته است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران درباره بزرگراه شهید خرازی نیز افزود: دکل‌های برق و دیگر معارضات نیز از معضلات بزرگراه شهید خرازی بوده است.

وی درباره تکمیل بزگرراه تهران-کرج بیان داشت:‌از طریق جراید و روزنامه‌ها متوجه شدیم دولت قصددارد در امتداد بزرگراه شهید خرازی،‌بزرگراه تهران به کرج را تکمیل کند؛ حال شهرداری تهران سهم خود را از این پروژه انجام داده است و بزرگراه شهید خرازی تا مرز وردآورد ادامه پیدا کرده است و تنها 15 کیلومتر مابقی نیز باید توسط دولت تکمیل شود تا مسیر تهران-کرج به بهره‌برداری برسد.

حسینی بیان داشت:‌23 کیلومتر معارض در این پروژه‌ها بوده است که لوله آب 1400 بزرگترین معارض در پروژه‌های بزرگراه‌های شهید زین‌الدین و خرازی است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران اظهار داشت: با تکمیل مجموعه‌ بزرگراه‌های شهیدان خرازی و زین‌الدین گره ترافیکی در این منطقه باز می‌شود.

حسینی ادامه داد: با افتتاح این بزرگراه‌ها بار ترافیکی در شرق و غرب تهران کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه امروز جنوب شهر تهران از هیچ لحاظ نسبت به شمال تهران کمبودی ندارد بیان داشت: سرسبزی و خرمی که در جنوب تهران وجود دارد در شمال تهران نیست.

حسینی بیان داشت: امسال بزرگراه بسیج به بزرگراه شهید بابایی متصل می‌شود و مطمئناً بار ترافیکی را تعدیل می‌کند.

کد خبر 186171
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز