جمعه ۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: طراح شهر الکترونیک کشور از اتمام فاز آزمایشی ایجاد شهر الکترونیک خبر داد و گفت: این پروژه برای بهره برداری عملیاتی تمام شهرها، در انتظار نهابی شدن پروژه دولت الکترونیک در کشور است.

شهر الکترونیک

به گزارش مهر، تحقق شهر و شهروند الکترونیک موجب تحقق مزایای متعددی برای جوامع، ملتها و دولتها است که اصلاح الگوی مصرف، کاهش فساد مالی و افزایش بهره وری، کاهش مصرف سوخت و آلاینده های مضر، حفاظت از محیط زیست و کاهش بار ترافیکی و صرفه جویی چشمگیر در زمان از جمله این مزایا است؛ براین اساس و با توجه به قانون برنامه پنجم توسعه، 500 شهر الکترونیک باید در کشور ایجاد شود.

علی اکبر جلالی در خصوص آخرین وضعیت اجرای پروژه شهر الکترونیک در کشور اظهار داشت: هم اکنون پروژه شهر الکترونیک استان سمنان به عنوان پایلوت نهایی شده و 18 شهر این استان الکترونیکی شده‌اند.

طراح شهر الکترونیک با اشاره به تعریف مفاهیمی چون شهر الکترونیک، شهروند الکترونیک و کسب و کار الکترونیک در قالب این طرح تصریح کرد: فاز آرمایشی این طرح به اتمام رسیده و این پروژه برای اجرا در کل کشور نیز آماده است که فعلا منتظر هستیم بعد از اجرای فاز عملیاتی و بهره برداری از پروژه دولت الکترونیکی، دولت پروژه شهر و شهروند الکترونیکی را بهره برداری کند.

more  موانع کسب و کار اینترنتی در ایران

وی گفت: در فاز نخست طرح شهر الکترونیک بالغ بر 500 شهر الکترونیکی ایجاد می شود که هم اکنون سازوکار آن فراهم شده و به راحتی می توان این پروژه را بعد از شروع طرح دولت الکترونیک در کشور اجرایی کرد.

بر اساس این گزارش شهروند الکترونیک، فردی است که مهارت استفاده از ابزارهای فناوری اطلاعات و ارتباطات شامل رایانه واینترنت و تلفن همراه و سایر ابزارهای نوین را داشته باشد و بتواند از این ابزارها در جهت انجام امور زندگی روزمره خود استفاده کند.

شهروند امروزی با پدیده هایی چون دولت الکترونیک، اقتصاد الکترونیک، بانکداری الکترونیک، آموزش الکترونیک و صنعت الکترونیک در جامعه رو به رو است که با استفاده از خدمات آنلاین نوع زندگی و تعاملات ارتباطاتی وی به کلی با گذشته تفاوتهایی یافته است.

دراین راستا تحقق کامل شهروند الکترونیک، علاوه بر نیاز به زیرساخت‏های مناسب سخت افزاری و نرم افزاری، محتاج فرهنگ سازی و آموزش گسترده شهروندان است که می تواند در دراز مدت نتایج بسیار مطلوبی را برای اقشار مختلف جامعه به همراه داشته باشد.

کد خبر 186051
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز