معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران طی سخنانی در مراسم رونمایی از 7سامانه آنلاین مدیریت محلات در تهران با بیان اینکه از 374محله در شهر تهران 252مدیر فناوری اطلاعات انتخاب شده، گفت: شاید این دغدغه برای برخی از دوستان پیش بیاید که آیا با این شرایط و امکانات می‌توان کار را آغاز کرد یا خیر؟این همایش بهانه‌ای بود تا دور هم جمع شویم و نوعی کارگاه آموزشی باشد که با کار آشنایی پیدا کرده و به تبع آن به سطح محلات خود رفته و این موضوع‌ها را پیاده‌سازی‌ و اجرا کنید.

دکتر ایازی

دکتر سیدمحمدهادی ایازی به اقدامات صورت گرفته در محله جنت‌آباد شمالی اشاره کرد و گفت: این دوستان براساس نظرات خود، کار را جلو برده‌اند اما اگر روش کار قاعده‌مند شود، قطعا در آن چارچوب نیز می‌توان کار را دنبال و اجرایی کرد. این ظرفیت‌ها در محلات وجود دارد اما شرط آن این است که بخواهیم، اراده و پیگیری کنیم تا کار صورت گیرد.وی با تأکید بر اینکه مدیر فناوری اطلاعات محله ترجیحا باید رشته‌‌اش مرتبط با این کار باشد، از مدیران 122محله‌ای که هنوز مدیر فناوری اطلاعات آنها انتخاب نشده خواست که هرچه سریع‌تر نسبت به شناسایی این افراد اقدام کرده و کارهای لازم را انجام دهند.ایازی اظهار داشت: مدیران محله هرچه سریع‌تر باید یک سازمان‌دهی در سطح محله خود انجام داده و افراد دارای ظرفیت و پتانسیل را شناسایی و با به کارگرفتن آنها از این فرصت استفاده کنند.معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با تأکید براینکه نباید دغدغه‌ای مبنی بر اینکه کار، نشدنی است، وجود داشته باشد، گفت: این حوزه یکی از حوزه‌های مهم ما در موضوع مدیریت محله و بسیار حائز اهمیت است و انتظاری که از دوستان داریم این است که کار را با جدیت به پیش برند.

دکتر ایازی حین سخنان خود با طرح پرسش‌هایی از حاضران، فضایی تعاملی و گفت‌وگویی ایجاد کرد و این امکان را به مدیران محلات و مدیران فناوری اطلاعات محلات داد تا مسائل و دیدگاه‌های خود را مطرح کنند. تعدادی از مدیران محلات از مناطق مختلف شهر تهران با استقبال از این رویکرد، راه‌اندازی و به روزرسانی سامانه‌های آنلاین مدیریت محلات را کاملا امکان‌پذیر دانسته و خواستار تسریع در تجهیز این واحدها به فناوری‌های نو برای توسعه شبکه‌های مذکور شدند.

برخی از مدیران آی‌تی محلات نیز از تجربیات موفق خود در کارآفرینی و درآمدزایی این واحدها سخن گفتند و بر گسترش این فعالیت‌ها متناسب با شرایط بومی و فرهنگی هر محله تأکید کردند.

دکتر ایازی: توسعه شبکه‌های اجتماعی سرلوحه کار است

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، از لزوم طراحی سیستم‌های مجازی در توسعه فرهنگی شهر و کشور خبر داد.دکتر ایازی گفت: طراحی مسابقات فرهنگی و ورزشی در محیط مجازی، تقویت مشارکت عمومی در برنامه‌ها، توسعه شبکه‌های اجتماعی و ارائه اطلاعات شهری در فضای شبکه‌ها و سایت‌های اجتماعی ایرانی، می‌تواند در افزایش استفاده هدفمند از فضای مجازی مؤثر باشد. وی ادامه داد: باید افق دید خود و برنامه‌ها را فرا‌تر از جشنواره و شهر ببینیم و برای کل کشور و حتی کشورهای فارسی زبان دیگر نیز برنامه ریزی کنیم.

دکتر ایازی با اشاره به نقش فضای مجازی و فناوری اطلاعات در دنیای امروز، توجه ویژه به این امر را خواستار شد و از همه دست‌اندرکاران خواست تا با انجام آموزش‌های کاربردی، مبانی استفاده از فضای مجازی با استانداردهای اسلامی- ایرانی را به عموم مردم آموزش داده و برای ارتقای دانش اجتماعی مردم اقدام کنند.

کد خبر 147149

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز