شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: محققان موفق به ابداع چرخ خرید هوشمند مجهز به حسگرهای کنترل حرکت کینکت شده‌اند که قادر است فرد را هنگام خرید از فروشگاه همراهی کرده و خریدهای موجود در چرخ را با لیست خرید وی مطابقت دهد

سبد هوشمند

به گزارش ایسنا، حسگرهای کینکت چرخ هوشمند متصل به یک تبلت با ویندوز 8 هستند که حرکات خریدار را تحت کنترل داشته و صاحب خود را همراهی می‌کند.

کنترل چرخ خرید هوشمند از طریق حرکات دست یا فرامین صوتی انجام می‌شود و سیستم می‌تواند خریدار را برای یافتن یک کالای خاص در فروشگاه راهنمایی کند.

چرخ خرید هوشمند (Smarter Cart) مجهز به سیستم تشخیص صدا است و خریدار می‌تواند محل قرار گرفتن یک کالای خاص در فروشگاه را از سیستم سؤال کند و اطلاعات مورد نیاز بصورت صوتی اعلام یا بر روی صفحه تبلت به نمایش درمی‌آید.

با استفاده از سیستم شناسایی از طریق فرکانس رادیویی (RFID) چرخ خرید هوشمند قادر است لیست خرید از پیش تعیین شده را بخواند و با اسکن بارکد کالاهای موجود در چرخ، محتویات را به خریدار اعلام کرده و کسری کالا یا برداشتن یک کالای خارج از لیست را اطلاع دهد.

همچنین امکان محاسبه هزینه کل خرید و اتصال به حساب خریدار و پرداخت صورتحساب نیز در نظر گرفته شده است.

فروشگاه زنجیره ای Whole Foods نمونه‌هایی از چرخ خرید هوشمند را در برخی از فروشگاه‌های خود مورد آزمایش قرار داده است و استفاده آزمایشی از این فناوری از ماه آینده در تگزاس آغاز خواهد شد.

کد خبر 163184
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز