همشهری آنلاین: ایران به جمع کشورهای دارای دانش فنی زنده نگه داشتن بافت مغز در آزمایشگاه پیوست

دانش فنی زنده نگه داشتن آزمایشگاهی بافت مغز در کشور

به گزارش ایسنا، دکتر پیرحسین کولیوند، مدیر بیمارستان خاتم‌الانبیاء با اعلام این خبر گفت: با کوشش متخصصان مرکز تحقیقات علوم اعصاب "شفا" هم اکنون می‌توانیم بافت زنده‌ مغز را برای 48 ساعت در محیط آزمایشگاهی زنده نگه داریم.

وی در این باره توضیح داد: متخصصان ما از این بافت‌های زنده برای مطالعه و بررسی بیماری صرع و عوارض تشنج استفاده می‌کنند و به دنبال آن هستند که از این سلول‌ها، سلول‌های بنیادی تولید کنند.

مدیر بیمارستان خاتم‌الانبیاء با تاکید بر این که این توانایی محققان کشور برای درمان تشنج به کار گرفته خواهد شد، گفت: هم اکنون چند تیم خارجی به همراه سرتیم‌های ایرانی و غیر ایرانی آنها چند روز در ماه را برای درمان بیماران مبتلا به صرع در مرکز تحقیقات علوم اعصاب شفا حضور پیدا می‌کنند که این تعاملات علمی و پزشکی منجر به انتقال دانش فنی در این حوزه و بالا بردن کیفیت کار جراحان و متخصصان داخلی می‌شود.

دکتر کولیوند با بیان این که هم اکنون با تلاش‌های متخصصان این مرکز بیماران برای درمان صرع پیشرفته از اعزام به خارج بی‌نیاز شده‌اند، یادآور شد: پیش از این بیمارانی که در خارج از کشور تحت عمل جراحی قرار می‌گرفتند نگهداری خوبی نداشتند به دلیل این که هیچ پزشکی در داخل کشور مسئولیت عواقب پس از جراحی آنان را به عهده نمی‌گرفت.

وی ادامه داد: مرکز تحقیقات علوم اعصاب شفا بهترین تجهیزات را برای تشخیص و درمان صرع فراهم کرده است و به دنبال کاهش درد بیماران مبتلا به صرع به ویژه جانبازان و ایثارگرانی است که تشنج یکی از نشانه‌های مشکلات جسمانی آنها بوده و در واقع آنها مخاطبان و مراجعان اصلی بیمارستان خاتم‌الانبیاء در رفع نواقص عصبی و تشنج هستند.

کد خبر 185849
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز