مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: از هفتم مهرماه، ۱۴۰دستگاه موتورسیکلت مجهز به تجهیزات آتش نشانی به ناوگان آتش نشانی تهران افزوده می‌شود و 6 ایستگاه آتش نشانی جدید نیز افتتاح می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین، رضا خوشزاد در یک نشست خبری که امروز سه شنبه در آستانه روز آتش نشان برگزار شد،با اعلام این خبر افزود: ترافیک درون شهری تهران و لزوم حضور سریع و به موقع آتش نشانان به محل‌های حادثه را از جمله دلایل راه اندازی ناوگان موتورسواران آتش نشان ذکر کرد و گفت: شهر تهران با توجه به ترافیک روز افزون خودرو‌هایش نیاز به آن دارد که آتش نشانان با استفاده از موتورسیکلت‌های مجهز در کمترین زمان خود را به محل‌های وقوع حوادث برسانند که با راه اندازی ناوگان موتورسواران آتش نشان متوسط زمان رسیدن نیروهای آتش نشانی به محل حوادث به ۴دقیقه و ۲۰ثانیه کاهش می‌یابد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی به آغاز پخش سری جدید مجموعه تلویزیونی عملیات ۱۲۵ در ۲۶قسمت از هفتم مهرماه سال جاری اشاره کرد و گفت: امسال همزمان با روز آتش نشان تجهیز ۱۲۵مدرسه، ۱۲۵مسجد و ۱۲۵مجتمع مسکونی شهر تهران به دستگاه‌های خاموش کننده انجام می‌شوند.

وی همچنین از آغاز فعالیت خانه‌های ایمنی در ۲۲ منطقه شهر تهران خبر داد و تصریح کرد: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته در سراهای محله فعال و منتخب مناطق ۲۲گانه شهر تهران خانه‌های ایمنی با محور قرار گرفتن آموزش‌های شهروندی در حوزه آتش نشانی و ایمنی راه اندازی می‌شود.

افتتاح ۶ایستگاه جدید آتش نشانی همزمان با روز آتش نشان و رسیدن مجموعه ایستگاه‌های آتش نشانی شهر تهران به یکصد ایستگاه، راه اندازی ۲ مجتمع ورزشی ویژه آتش نشانان در شهر ری و سعادت آباد و رژه خودروهای آتش نشانی از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده سازمان آتش نشانی در روز ۷مهر ماه است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران همچنین در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران درباره شهید محسوب شدن ماموران جان باخته آتش نشانی در حوادث شهری از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: رایزنی‌ها در این خصوص انجام شده اما هنوز بنیاد شهید در این خصوص تصمیم نهایی را نگرفته است.

خوشزاد همچنین در خصوص افزایش ایمنی بازار شهرتهران تاکید کرد که بازار تهران از سال‌ها قبل دارای مشکلاتی در تامین ایمنی خود بوده که تلاش داریم که با اجرای برنامه ساماندهی مشاغل و افزایش ایمنی واحد‌های صنفی فعال در بازار گام مهمی در این خصوص برداریم.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی به موضوع برون نشست‌های زمین در خیابان‌های شهر تهران که بعضا بر اثر حفاری‌های مترو انجام می‌شود اشاره کرد و گفت: شهرداری تهران به شناسایی قنوات و حفره‌های زیرزمینی شهر پرداخته و برخی محل‌هایی که امکان نشست زمین و بروز خطراتی برای شهر براثر حفاری‌ها دارد را شناسایی و حتی اقدام به تملک آن‌ها نیز کرده است اما به طور کلی نمی‌توان از بروز ۱۰۰درصدی حوادث زمین در تهران جلوگیری کرد.

کد خبر 185774

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز