شهردار تهران در مدت حضور در ششمین مجمع شهری جهان برای حاضران در این نشست نیز سخنرانی کرد.

دکتر قالیباف - مجمع شهری جهان

 محمدباقر قالیباف در صحبت‌های خود خطاب به حاضران گفت: مهم‌ترین اقدام، آگاهی‌بخشی به شهروندان در مورد حقوق و مسئولیت‌های آنهاست و بدون مشارکت مردمی هیچ‌گاه قادر به رفع مشکلات شهر نیستیم.

وی در ششمین نشست مجمع شهری جهان در ایتالیا گفت: امروز نیازمند پیوندهای شبکه‌ای بین شهرها و همه مکان‌ها هستیم. وی ادامه داد: در حقیقت همچنان که مکان‌ها با هم درون شبکه‌ها پیوند خورده‌اند هویت‌ها نیز در لابه‌لای همین پیوندهای مکانی با یکدیگر کنش‌های متقابل برقرار می‌کنند و به تکامل مادی و معنوی می‌رسند، از این‌رو شهر به‌عنوان مکان تعاملی که نقش انسان در روابط سطوح ملی و جهانی در آن شکل می‌یابد مورد توجه ما قرار می‌گیرد. شهردار تهران با بیان اینکه در قرن21 شدت فضای زیست انسانی شتاب بیشتری یافته است، گفت: این روند توسعه فیزیکی شهرها در برخی موارد به کاهش کیفیت زندگی و گسترش محرومیت‌ها منجر و این نابرابری‌ها زمینه‌ساز تشدید آسیب‌های اجتماعی شد. از این‌رو مسئله‌ اصلی ما در شهرها به برقراری عدالت و کاهش نابرابری‌ها معطوف خواهد بود.

به اعتقاد قالیباف، مدیران شهری باید با رویکرد ارتقای کیفیت مادی و معنوی زندگی شهروندان، آگاهی بخشی به آنها را زمینه‌ساز اعتماد عمومی قرار دهند تا از این طریق مشارکت معنی‌دار شهروندان در اداره امور شهری شکل گیرد. وی در بخش دیگر سخنانش افزود: امروز مخاطرات ایجاد شده از سوی محیط و انسان با وجود پیشرفت‌های تکنولوژی آسیب‌های جدی به شهروندان مکان‌های مختلف وارد می‌کند.

قالیباف بیان کرد: امروز با همکاری سازمان ملل و به‌ویژه برنامه اسکان بشر آن توانستیم در کلانشهر ناپل گرد هم آمده تا با یکدیگر برای آینده مکان‌های شهری و شهروندان ساکن آنها هم‌اندیشی کنیم.

شهردار تهران با اشاره به اینکه در هفت سال گذشته مسئولیت اداره شهر تهران را عهده دار بوده، گفت: چالش‌های بسیار بزرگی را در ارتباط با پیچیدگی‌های زندگی مدرن در فضای شهری تجربه و بر همین اساس سعی کردیم تأثیر این چالش‌ها را بر زندگی شهروندان کاهش دهیم.

همچنین در بخش دیگری از ششمین نشست مجمع شهری جهان نماینده رژیم صهیونیستی نیز وارد محل برگزاری این برنامه شد که به محض ورود وی، هیأت ایرانی محل برگزاری نشست را ترک کردند. این اقدام از سوی هیأت ایرانی موجب شد تا نمایندگان فلسطین نیز علیه رژیم صهیونیستی شعار سر داده و سالن را ترک کنند.

کد خبر 184142

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز