دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: گروه نوای شرق کنسرتی را با عنوان هیاهوی شب شامگاه روز یازدهم مهرماه در تالار وحدت به صحنه خواهد برد.

گروه نوای شرق

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از روابط عمومی موسسه اکو  در این اجرا قطعاتی از ساخته‌های شایان شکرآبی، کوروش بابایی، سامان احتشامی و ... و نیز تعدادی قطعات فولکلور شرقی اجرا خواهد شد؛ مجموع آثار کنسرت توسط شایان شکرآبی برای ارکستر تنظیم شده است.

این کنسرت با خوانندگی امین هدایتی اجرا می‌شود شایان شکرآبی و غزل مهدوی دو نوازی پیانو می‌کنند.

همچنین هومن شمس (ویلن)، کوروش بابایی (کمانچه)، کاوه تسعیری (ویلن آلتو)، مهرداد عالمی (ویلنسل)، داریوش آذر (کنترباس)، میلاد سعدی (سازهای کوبه‌ای) ، یزدان بهمنی (دف) و فتانه شاهین (نوازنده مهمان هارپ) این گروه را همراهی خواهند کرد.

شایان شکرآبی، تنظیم‌کننده گروه نوای شرق در این باره گفت: در کنسرت یازدهم مهرماه ۹۱ این گروه، سعی شده است قطعه‌ها بر اساس موسیقی ایرانی اما با سازبندی و ترکیبی نو ارائه شود؛ این اجرا در حیطه‌ موسیقی تلفیقی است.

او توضیح داد: در موسیقی سنتی بیشتر سازها در ارکستر همنوا با هم(اونیسون) اجرا می‌کنند، اما تلاش ما برای رعایت هارمونی و تنظیم‌های چند صدایی است.

شکرابی اضافه کرد: در گروه نوای شرق علاوه بر دو پیانو کوارتت زهی داریم که بتوانیم قطعات ایرانی را چند صدایی اجرا کنیم و یا در ارکسترهای اصیل ایرانی همواره با کمبود صدای بم مواجه بوده‌ایم و ما در این اجرا از کنترباس بهره گرفته‌ایم و یا سازهای کوبه‌ای در موسیقی ما معمولا محدود به دف و تمبک می‌شود.

به گفته‌ سرپرست نوای شرق، این گروه از سازهای کوبه‌ای محلی و پرکاشن و ادوات مختلف کوبه‌ای در کنار سازهای ایرانی استفاده می‌کنند تا طیف گسترده‌تری از اصوات را ارائه دهند.

بلیط‌های این کنسرت به صورت تحویل در محل (رایگان) و در آموزشگاه موسیقی شمس و گیشه تالار وحدت در دسترس مخاطبان قرار خواهد گرفت.

کد خبر 185664
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز