دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۱ - ۰۶:۱۸
۰ نفر

اصفهان: رئیس اتحادیه گوشت قرمز اصفهان، دو سوم دام‌هایی را که این روز‌ها روانه کشتارگاه می‌شوند، گوساله‌های مولد دانست و گفت: در مقایسه با کالاهای دیگر، قیمت گوشت افزایش قابل توجهی نداشته است‎.

گوشت

 اصغر‌پور باطنی در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به کسادی بازار گوشت و کاهش تقاضای مصرف‌کنندگان، خاطرنشان کرد: از قبل از شروع ماه رمضان تاکنون، قیمت گوشت گوساله، همراه با مرغ، به‌طور مرتب افزایش یافته اما نرخ گوشت گوسفند چندان افزایش نداشته است‎. وی رکورد افزایش قیمت در این بازار را مربوط به گوشت گوساله اعلام کرد و افزود: در طول یکی دو‌ماه گذشته، قیمت این کالا چهار، پنج مرحله جهش یافته و از هرکیلو ۱۳ هزار به بیش از ۲۰ هزار تومان رسیده است‎.

رئیس اتحادیه گوشت قرمز اصفهان گفت: به‌طور متوسط روزانه ۱۵۰ گوساله در سراسر استان اصفهان کشتار می‌شود، روی همین اصل قیمت هر کیلو گوشت گوسفند، تفاوت چندانی نکرده اما ممکن است به‌زودی این محصول نیز گران شود‎. وی با اشاره به تحریم‌ها و شرایط اقتصادی موجود، گفت: بخشی از کمبود علوفه و خوراک دام در واحدهای دامداری، مربوط به خشکسالی و آثار آن در مراتع است که همراه با موانعی که تحریم‌ها برای خرید و واردات این مواد اولیه ایجاد کرده، مشکلات تولیدکنندگان را دو چندان کرده است‎.

کد خبر 185583

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز