همشهری آنلاین: مشاور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد: موضوعاتی مانند آب‌پاشی و مه‌پاشی که از سوی مسئولان دولتی برای کنترل آلودگی هوا پیشنهاد می‌شود، بیشتر به آرزوهای کودکانه شباهت دارد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، دکتر صدرالدین علی‌پور افزود: متأسفانه برخی پیشنهاد‌ها در خصوص کاهش آلودگی هوا شبیه رویاهای کودکانه‌ای همچون داشتن دستگاهی جادویی است که به یک باره همه مشکلات را حل می‌کند، در حالی که اساس حفاظت از محیط زیست کنترل آلودگی از مبدأ و اساس عدم تولید آلودگی در ارکان سه‌گانه محیط زیست یعنی آب، خاک و هواست.

وی توسعه حمل و نقل عمومی هم‌زمان با ارتقای کیفیت خودرو را از جمله مهم‌ترین عوامل کنترل آلودگی هوا بر شمرد و گفت: متأسفانه این طرح‌ها به حال خود‌‌ رها شده‌اند و صرفاً در مواقع اضطرار آلودگی هوا و زمانی که نفس‌ شهروندان به شماره می‌افتد، از آن‌ها صحبت می‌شود و تا زمان اضطرار بعدی به بوته فراموشی سپرده می‌شوند.

علی‌پور با اشاره به اینکه بسیاری از کشور‌ها این موضوعات را به صورت جدی مورد توجه قرار داده‌اند، تصریح کرد: به عنوان نمونه کشور برزیل که میزبان بعدی مسابقات جام جهانی فوتبال و رقابت‌های المپیک است، در آستانه میزبانی این دو رویداد بزرگ ورزشی با اختصاص بودجه‌ای مشابه ساخت و تجهیز مکان‌های ورزشی به موضوعات جبران انتشار گازهای گلخانه‌ای، کاهش مصرف انرژی و آلودگی هوا و نیز توسعه استفاده از انرژی پاک، اعتبار خود را در زمینه حفظ محیط زیست به رخ جهانیان کشانده است.

این کار‌شناس ارشد محیط زیست افزود: در اوضاع و احوالی که برای موضوعات بزرگی مانند بحران آلودگی هوای پایتخت پیشنهادهای کودکانه مطرح می‌شود، شکست تیم ملی فوتبال کشورمان از کشور کوچکی مانند لبنان جای تعجب ندارد.

کد خبر 185487
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز