گروه بین‌الملل: درحالی‌که ترکیه مجددا نیروهای نظامی خود را روانه مرزهای سوریه کرد و شورشیان مسلح سوریه به یک مقر ارتش لبنان حمله کردند، دیروز درگیری شدیدی میان ارتش سوریه و اردن درگرفت.

 به گزارش شبکه خبری المیادین، درگیری‌ها میان ارتش سوریه و اردن در مرز میان دو کشور، زمانی آغاز شد که شماری از شورشیان مسلح قصد فرار به خاک اردن را داشتند. این سومین درگیری میان سوریه و اردن است. اردن طی روزهای گذشته ارتش خود را به حالت آماده باش درآورد و شماری از شورشیان جدا شده از ارتش سوریه را در یکی از پادگان‌های مرزی پناه داد. اما در داخل سوریه، شورشیان از ساقط کردن یک جنگنده بر فراز منطقه الارتاب در شمال سوریه خبر دادند.

به گزارش رویترز، این رخداد هنگام حمله افراد مسلح به یک پایگاه نظامی رخ داد. توانایی مخالفان مسلح در ساقط کردن جنگنده‌های ارتش سوریه پس از آن فراهم شده که طی روزهای گذشته یک محموله سلاح 400تنی از ترکیه به سوریه وارد شد. این درحالی است که ارتش ترکیه و در پی حضور شورشیان مسلح درمنطقه مرزی تل ابیض، نیروهای خود را روانه این منطقه کرد. فرماندهان گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه روز گذشته از انتقال مقر فرماندهی خود از ترکیه به داخل خاک سوریه خبر دادند.

کد خبر 185401
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز