همشهری‌آنلاین: شهردار تهران با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران پرچم سربلندی و شکست ناپذیری اسلام است گفت: هر جامعه‌ای در مسائل فرهنگی، باورها و ارزش‌های خود نمادهایی دارد که در کنار هم می‌توانند نقش مهمی را ایفا کنند؛ طبیعتا نمادی مثل پرچم نیز مظهر اقتدار ملی و وحدت ملی یک جامعه است.

محمد باقر قالیباف در حاشیه مراسم اهتزاز مرتفع ترین پرچم جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هفته دفاع مقدس یادآور جهاد و شهادت است و در چنین هفته‌ای با بر افراشته شدن پرچم جمهوری اسلامی ایران بر مزار شهدای گمنام در باغ موزه دفاع مقدس در واقع این فرهنگ یادآوری می‌شود.

وی افزود: در واقع پرچم هر کشور نمادی از فرهنگ آن جامعه است و به ویژه در کشوری مانند ایران که کشوری اسلامی با تاریخی کهن است.

شهردار تهران تصریح کرد: شهدا در دوران دفاع مقدس به بهترین شکل ممکن توانستند این سرزمین را حفظ و به بهترین شکل به دنیا معرفی کنند. با توجه به شهدای گمنامی که در اینجا در جوار باغ موزه دفاع مقدس دفن شده‌اند و نیز با توجه به کارکرد باغ موزه دفاع مقدس که یادآور فرهنگ جهاد و شهادت به نسل امروز به ویژه جوانان است، این مکان برای نصب بلندترین پرچم کشورمان به عنوان نماد ملی انتخاب شد.

همچنین شهردار تهران در مراسم اهتزاز پرچم گفت: جمهوری اسلامی ایران پرچم سربلندی، عزت، نام آوری و شکست ناپذیری اسلام است.

محمد باقر قالیباف ضمن درود بر روان پرفتوح شهدای انقلاب اسلامی و امام راحل (ره) گفت: شهدای انقلاب انسان‌های صالح و مصلحی بودند که توانستند مصداق واقعی منتظران در این مقطع تاریخ باشند.

وی افزود: خدا را شاکریم که این توفیق را نصیب مدیریت شهری کرد که در چنین ایامی بتوانیم بزرگترین پرچم نظام اسلامی را بر سر مزار شهدای گمنام و در مجاورت باغ موزه دفاع مقدس در آستانه هفته دفاع مقدس به اهتزاز در آوریم. پرچمی که منطق آن منطق شهیدان است ؛ پرچمی که آمیخته به عشق، دیانت و عقلانیت است و شهدا بر این مبنا زندگی و مرگ خود را انتخاب کردند.

شهردار تهران ادامه داد: امروز پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آیینه عقلانیت دینی و نماد گلواژه‌های خرد تمدنی است. امروز هر کجا که پرچم ما به اهتزاز در آید در دنیا برای ما نمایندگی می‌کند و موثرترین عامل برای نشان دادن حق و حقیقت، صفا و صداقت، آگاهی، سازندگی و نماد استقلال و آزادی است.

قالیباف تصریح کرد: امیدواریم امروز هر کجا که هستیم بتوانیم از نظام جمهوری اسلامی ایران پرچم داری کنیم چرا که پرچم داری از نظام اسلامی به معنی بهره گرفتن از فرهنگ جهادی برای کارآمد کردن نظام اسلامی است و به معنای مبارزه با تحجر و دگم اندیشی به حساب می‌آید.

وی ادامه داد: پرچم داری یعنی خون دل خوردن و خون دادن در مسیر ولایت و مقاومت کردن در مقابل سختی‌ها. پرچم داری و ایران مداری و نه ایران گرایی به معنای دل با ایمان؛ مغز متفکر ، علم توام با عمل و دارای آمادگی بودن برای همه میدان هایی که وظیفه انقلابی ما ایجاب می کند در آن حضور داشته باشیم.

قالیباف خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران پرچم سربلندی، عزت، نام آوری و شکست ناپذیری اسلام است. امروز در واقع در چنین روز مقدسی در مزار شهدای گمنام نماد چنین فرهنگ و گفتمانی را به اهتزاز در آورده ایم و امیدواریم که بتوانیم در سایه ولایت آرمان‌های امام و شهدا را به پیش ببریم.

شایان ذکر است عصر امروز مرتفع ترین و بزرگترین پرچم جمهوری اسلامی ایران و یکی از سه برج بلند پرچم دنیا در جوار باغ موزه دفاع مقدس به اهتزاز در آمد.

براساس این گزارش در این مراسم رییس جمهور، سرلشگر فیروز آبادی، سردار رحیم صفوی، سردار وحیدی، اعضای شواری اسلامی شهر و خانواده شهدا نیز حضور داشتند.

کد خبر 185261
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز