همشهری آنلاین: شهردار تهران از افتتاح باغ موزه دفاع مقدس به عنوان کاری ماندگار در کل کشور و پس از 5 سال تلاش خبر داد و گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس سه‌شنبه چهارم مهر، باغ موزه دفاع مقدس به عنوان مجموعه‌ای بی‌بدیل در کل کشور افتتاح خواهد شد.

به گزارش همشهری آنلاین، محمد باقر قالیباف امروز در حاشیه مراسم زنگ دانش آموز شهید در مزار شهدای بهشت زهرا در جمع خبرنگاران گفت: ۳۶ هزار دانش آموزان شهید داریم که ۶۲۰ تن از آنان در بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شده‌اند و اگر دانش آموزان دیروز در دوران دفاع مقدس رزمنده بودند، امروز دانش آموزان ما باید به کسب علم و دانش موضوعات تربیتی و اخلاقی و آمادگی جسمانی خود توجه داشته باشند و از این فرصت استفاده کنند تا فردا که وارد جامعه می‌شوند بتوانند با عمق و تدبیر و معنویت بیشتر و سلامت جسمانی بهتر به جامعه اسلامی خدمت کرده و به آن اهداف بلند که‌‌ همان رشد و تعالی است برسند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره حضور روز گذشته رئیس جمهور در مراسم اهتزاز بزرگ‌ترین پرچم کشور و تعامل میان شهرداری و دولت و همچنین پیگیری مطالبات حوزه حمل و نقل گفت: دیروز مراسم هفته دفاع مقدس و اهتزاز بزرگ‌ترین پرچم کشور بود و جای این گونه صحبت‌ها نبود و این طور هم نیست که بین شهرداری و دولت قطع ارتباط باشد. ارتباطات برقرار است و هم ما از رئیس جمهور دعوت کردیم و هم ایشان لطف کردند و دعوت را پذیرفتند. بحث‌های اداری و مالی همیشه وجود دارد که باید در شبکه خودش پیگیری شود و امیدواریم برادری و اخوت هیچ وقت از میان مدیران جامعه دور نشود.

قالیباف در ادامه در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه بهشت زهرا (س) گفت: بهشت زهرا (س) یکی از مهم‌ترین گنجینه‌های فرهنگی کشور است و جای بسیار مهمی است چرا که انسان‌ها از هر قشری وقتی به این محل می‌آیند و به ویژه برسر مزار شهدا به یاد دنیا و آخرت خود می‌افتند و دل‌ها هرقدر هم سنگ باشد، نرم می‌شود و از این رو این مکان بهترین جا برای فعالیت‌های عمیق فرهنگی است.

وی با بیان اینکه مجموعه بهشت زهرا (س) را بزرگ‌ترین قطب فرهنگی می‌دانیم تصریح کرد: رسیدگی به بخش‌های کالبدی اولین موضوع در این بخش بوده که خانواده شهدا امروز وقتی به اینجا می‌آیند با اقدامات انجام شده در حوزه فرهنگی و رسیدگی به بخش‌های کالبدی و با امکانات ایجاد شده تغییرات آن را شاهد هستند.

شهردار تهران افزود: همچنین محل تطهیر اموات که در گذشته یکی از مشکلات اینجا بود امروز تجهیز شده و بهترین امکانات برای آن در نظر گرفته شده که در چند روز آینده افتتاح می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: مسافت زیاد و ترافیک این محدوده که در شب‌های جمعه، ایام دهه فجر و پنج شنبه آخر سال یکی از مشکلات شهروندان بود و امسال با اقدامات انجام شده تلاش خواهیم کرد که تا پیش از پنج شنبه آخر سال ترافیک این مسیر تسهیل شود.

قالیباف افزود: همچنین امیدواریم بخشی از بزرگراه امام علی (ع) نیز تا پایان امسال آماده شده باشد و هم چنین مجموعه دسترسی‌ها مخصوصا در قبور شهدا با وجود آنچه قبلا فضا سازی‌های بی‌انصافانه‌ای در مورد آن می‌شد امروز با اقداماتی که انجام شده شاهد باشیم با خانواده معظم شهدا از این فضا رضایت داشته باشند.

وی در مورد وضعیت ترافیک امروز اظهار کرد: همکاران من در مجموعه شهرداری با همکاری آموزش و پرورش، راهنمایی و رانندگی و نیروی انتظامی ۴۰ روز است که تلاش می‌کنند تا آغاز سال تحصیلی روز خوبی برای دانش آموزان و خانواده آنان باشد و امروز شاهد بودیم که هرچند ترافیک وجود داشت اما ترافیکی که باعث قفل شدن مسیری باشد ایجاد نشود.

شهردار تهران با اشاره به برنامه‌های هفته دفاع مقدس خاطر نشان کرد: در این هفته همکاری خوبی بین شهرداری و نیروی مقاومت بسیج ایجاد شده و مجموعه فعالیت‌های فرهنگی در فرهنگسرا‌ها، پارک‌ها و سایر مراکز برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: همزمان با هفته دفاع مقدس روز سه شنبه، باغ موزه دفاع مقدس به عنوان مجموعه‌ای بی‌بدیل در کل کشور افتتاح خواهد شد.

کد خبر 185353
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز