گروه شهری: بزرگ‌ترین پرچم جمهوری اسلامی با حضور رئیس‌جمهور، وزیردفاع، شهردار تهران، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، امرای ارتش و سرداران سپاه، همچنین اعضای شورای شهر تهران در مجاورت باغ موزه دفاع‌مقدس به اهتزاز درآمد.

باغ موزه دفاع

رئیس‌جمهور ایران با تشکر از شهرداری تهران و با گرامیداشت هفته دفاع‌مقدس گفت: کاری که امروز انجام شد، گامی نمادین است. از شهرداری و همکارانش در باغ موزه دفاع‌مقدس تشکر می‌کنم. وی در ادامه تصریح کرد: پرچم یک نشانه و یک علامت است. پرچم علامت وحدت و انسجام ملی هر ملت است.

احمدی‌نژاد افزود: رویکرد دیگری که می‌توان نسبت به پرچم هر ملتی داشت این است که نشانه فرهنگ و مطالبات و آرمان‌های یک ملت است؛ نگاه یک ملت به روابط اجتماعی ملی و بین‌المللی و آینده است.رئیس دولت دهم در ادامه گفت: شاید بتوانیم این را به‌طور قاطع اعلام کنیم که پرچم جمهوری اسلامی، یگانه پرچم توحید است چرا که علامت پرچم نشانه توحید و یگانگی است. به گفته وی هنگامی که پرچم توحید را به اهتزاز درمی‌آوریم باید تمام اعمالمان را برای خدا انجام دهیم. یک موحد برای خدا کار می‌کند. این ویژگی امام راحل بود.

رئیس‌جمهور در ادامه سخنانش اظهار داشت: اگر کار برای خدا نباشد، دیر یا زود در هم می‌شکند. باید توحید در زندگی همه متجلی شود. وی همچنین گفت: اگر بخواهیم پرچم ما در اهتزاز باشد، باید عدالت را در جامعه مستقر کنیم. در واقع عدالت ستون و عمود پرچم مقدس ما خواهد بود. وی در پایان یاد آور شد: باید راه شهیدان، امام شهیدان و حضرت امام عصر را زنده نگه داریم و آن‌را در جامعه نهادینه کنیم و این فرهنگ ایثار و شهادت را که جهان هم‌اکنون تشنه آن است به همه جهانیان عرضه کنیم.

محمدباقر قالیباف نیز در ابتدای این مراسم با گرامیداشت هفته دفاع‌مقدس گفت: امروز پرچم جمهوری اسلامی در هر جای جهان به اهتزاز در‌‌آید، نشان‌دهنده حق و حقیقت است. شهردار تهران با اشاره به اهتزاز بزرگ‌ترین پرچم جمهوری اسلامی در کنار باغ موزه دفاع‌مقدس و در جوار هشت شهید گمنام افزود: پرچم جمهوری اسلامی پرچمی است که منطق آن منطق شهید است. شهدایی که خود را در محضر خدا می‌دیدند. این پرچم آمیخته به عشق، دیانت و عقلانیت است.

وی پرچم جمهوری اسلامی را نماد آگاهی و سازندگی و استقلال و آزادی دانست و اظهار داشت: امیدواریم امروزه ما در هر جایگاهی که هستیم بهتر بتوانیم پرچمداری کنیم و پاسدار نظام جمهوری اسلامی باشیم. وی پرچمداری خوب را به‌معنای ایجاد فضایی دانست که کارآمدی دین در امور جامعه را ثابت کند.

قالیباف گفت: پرچمداری خوب به‌معنای مبارزه با تحجر است. پرچمداری خوب یعنی خون دل خوردن یا خون دادن در مسیر ولایت و مقاومت کردن در مقابل سختی ها. به گفته شهردار تهران، پرچمداری و ایرانگرایی نه ایران مداری به‌معنای علم توأم با عمل و میدانداری برای انجام تمام وظایفی است که ایجاد می‌کند؛ چرا که جمهوری اسلامی پرچم شکست‌ناپذیر اسلام است.

شهردار تهران ضمن تشکر از زحمات تمامی کسانی که در برافراشتن این پرچم تلاش کرده‌اند در پایان گفت: در چنین روز مقدسی نماد چنین فرهنگ و گفتمانی را به اهتزاز در آوردیم و مطمئن هستیم که در سایه ولایت آرمان‌های امام و شهدا را به پیش خواهیم برد. لازم به یادآوری است که با اهتزاز بزرگ‌ترین پرچم جمهوری اسلامی، بر فراز باغ موزه دفاع‌مقدس هفتادودومین پرچم جمهوری اسلامی در تهران به اهتزاز درآمد.

کد خبر 185300
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز