یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از جزئیات ارتقای سامانه پدافند موشکی ایران همچنین آزمایش موفقیت آمیز عملیات نظامی پهپاد جدید کشورمان خبر داد.

جعفری فرمانده سپاه

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سرلشگر پاسدار محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نشست خبری خود با خبرنگاران داخلی و خارجی در پاسخ به سئوال خبرنگار خبرگزاری فرانسه درباره تهدیدهای نظامی اسرائیل علیه ایران گفت: معتقدم رژیم غاصب صهیونیستی در حال حاضر به آخر خط رسیده چرا که ما شاهد اقتدار نظام اسلامی و توسعه بیداری اسلامی در جهان هستیم. البته آنها فقط به تهدیدهای نظامی روی می‌آورند و می‌خواهند با این تهدیدها فشارهای سیاسی خود را علیه ایران افزایش دهند.

وی گفت: آنها با این تهدیدها و فشارها موفق نمی‌شوند چرا که هم اکنون توان موشکی سپاه بسیار بالا است و می‌تواند مقابل هر گونه تهدید بایستد.

فرمانده کل سپاه تهدیدهای رژیم صهیونیستی علیه ایران را جنگ روانی آنها ارزیابی کرد و افزود: آنها می‌خواهند علاوه بر این جنگ روانی با فشارهای سیاسی به اهداف خود برسند اما این تهدیدها و فشارها محقق نخواهد شد.

به گفته جعفری هر گونه تهدید اسرائیل علیه ایران خسارات زیادی را برای آنها به ارمغان می‌آورد و بعید است رژیم صهیونیستی بخواهد دست به چنین اقدامی بزند.

وی با اشاره به مشکلات امروز غرب به ویژه آمریکا افزود: کشورهایی همچون آمریکا ایران را تهدید می‌کنند اما امروز شاهد آنیم که این کشور با مشکلات عدیده‌ای روبرو شده است. از این رو بعید بدانم حتی آمریکا بخواهد دست به تهدید نظامی علیه ایران بزند.

جعفری همچنین در پاسخ به سئوال دیگر این خبرنگار در خصوص اینکه آیا انتشار فیلم موهن علیه پیامبر (ص) مجوزی برای کشتن سفیر آمریکا در لیبی بود یا نه، اظهار داشت: این موضوع اصلا درست نیست و مجوزی برای کشتن سفیر این کشور صادر نشده است، البته باید به این نکته اشاره کرد که با این توهین احساسات مردم مسلمان جریحه دار شده است و آنها تنها اقدامی که انجام دادند این بود که مقابل سفارت آمریکا در کشورهای مختلف تجمع کردند و اعتراض خود را در این تجمعات اعلام داشتند.

وی افزود: البته در هیچ کجا سراغ نداریم که یک مسلمان به پیامبران میسیحیت یا یهودیت و یا حتی دین آنها توهین کرده باشد .

فرمانده کل سپاه گفت: اما اگر این توهین زمانی صورت بگیرد آن گاه این کشورها مدعی آزادی بیان می‌شوند و مدام از آزادی دفاع می‌کنند. از این رو مطمئن هستم که این اقدام اخیر با برنامه صورت گرفته اما همان طور که در ابتدای سخن اذعان داشتم این اقدامات نتیجه عکس خواهد داشت و ما با استمرار اسلام روبه رو خواهیم بود.

بنا بر این گزارش سردار جعفری همچنین در پاسخ به سئوال خبرنگار دیگری که از او پرسید ایران چه برنامه‌هایی برای اقدامات پیشگیرانه علیه دشمنان خود دارد، افزود: ایران با توجه به ظرفیت‌های قابل توجهی که در اختیار دارد می‌تواند مقابل هر نوع جنگی بایستد، از این رو با توجه به عقبه‌هایی که انقلاب اسلامی ایران در اختیار دارد نیازی به اقدامات پیشگیرانه نیست.

وی گفت: ما نیازی به اقدامات پیشگیرانه برای حمله به دشمن نداریم و دشمن نیز از اقدامات و تجهیزات دفاعی ما باخبر است .

جعفری همچنین در پاسخ به این سئوال که ارزیابی جنابعالی از حضور سپاه در سوریه چیست، اظهار داشت: سپاه در گذشته واحدی به عنوان نهضت اسلامی داشت که این واحد به مستضعفین کمک می‌کرد اما در حال حاضر نیروی قدس با هدف حمایت از ملت‌های مظلوم وظیفه خود را انجام می‌دهد ضمن آنکه در گذشته تعدادی از اعضای این نیرو در لبنان و سوریه حضور داشتند اما این حضور به منزله حضور نظامی ما در این کشورها نبوده و نیست.

وی گفت: اگر به خوبی حضور و حمایت کشورهای غربی از گروه‌های معارض در سوریه را رصد کنیم متوجه می‌شویم که اصلا ایران به اندازه آنها حضور نظامی ندارد، البته ما تا آنجایی که بتوانیم کمک‌های فکری به سوریه می‌کنیم و این از افتخارات ماست که از سوریه حمایت کنیم و تجربیات خود را در اختیار آنها قرار دهیم اما همان طور که اعلام کردم حضور ما به منزله حضور نظامی نیست.

جعفری گفت: این در حالی است که کشورهای دیگر ابایی از حمایت از گروه‌های خشونت طلب در سوریه ندارند اما ما حضور آنها را در این کشور محکوم می‌کنیم .

وی همچنین در پاسخ به این سئوال که توافقنامه امنیتی بین ایران و سوریه چه زمانی محقق خواهد شد افزود: این توافقنامه بستگی به شرایط دارد اما من نمی‌توانم الان زمان قطعی را مشخص کنم که اگر حمله نظامی علیه سوریه صورت گرفت این توافقنامه چه زمانی انجام خواهد شد.

فرمانده کل سپاه پاسداران در پاسخ به سئوالی درباره اینکه آیا سپاه پاسداران به دستاورد جدیدی دست یافته است و اگر دست یافته است این دستاوردها در چه حوزه‌ای است، افزود: توان نظامی نیروهای سه گانه سپاه در کنار نیروهای سه گانه ارتش قرار دارد به طوری که در حوزه هوایی ما مکمل ارتش هستیم و از نظر تجهیزات و ماموریت‌ها تکمیل کننده همدیگریم اما در زمینه زمینی این فعالیت‌ها موازی هم قرار گرفته‌اند.

جعفری گفت: ما در سپاه از نظر تجهیزات و پیشرفت به ویژه در عرصه موشکی به دستاوردهای خوبی دست یافته‌ایم.

وی گفت: در این راستا می‌توان به راکت سپاه اشاره کرد در گذشته این راکت سرعت چندانی نداشت اما امروز قدرت این راکت به زیر 50 متر رسیده است.

جعفری تصریح کرد: زمانی که این پروژه تعریف شد اصلا برای متخصصین ما قابل باور نبود اما امروز توانستیم سرعت این راکت را افزایش دهیم و این یکی از دستاوردهای ماست .

وی با بیان اینکه سپاه در حوزه پدافند نیز به دستاوردهای خوبی دست یافته است، افزود: اخیرا سرعت سامانه پدافند هوایی رعد از سیستم موشکی شرقی بالا رفته است و سرعت آن به برد 50 کیلومتر در ارتفاع 28-25 کیلومتری رسیده است و این پروژه نیز در حال تولید انبوه است.

جعفری گفت: با توجه به این سیستم‌هایی که ما در اختیار داریم می‌توانیم مقابل هر گونه تهدیدها بایستیم.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه در حوزه پهپاد نیز به پیشرفت‌های خوبی دست یافته‌ایم، اظهار داشت: اخیرا پرنده بدون سرنشین 129 وظیفه خود را به خوبی انجام داده است و به طوری که در دوردست می‌تواند عملیات نظامی را انجام دهد.

وی گفت: یکی دیگر از توانمندی‌ها و دستاوردهای مهم سپاه سرمایه انسانی و نیروهای مومن و متعهدی هستند که در این نهاد فعالیت می‌کنند. خوشبختانه نیروهای سپاه با روحیه بسیجی در صحنه حضور دارند و امیدوارم با این روحیه به توانمندی‌ها و دستاوردهای بیشتری دست یابیم ضمن آنکه ما قدرت اصلی خود را علاوه بر تجهیزات نظامی، نیروهای مومن و متعهد می‌دانیم.

کد خبر 184726
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز