همشهری آنلاین: طرفداران نیروهای مختلف سیاسی در مرکز کی‌یف بدون توجه به اعلام ممنوعیت برگزاری هر گونه تظاهرات و گردهمایی توسط دادگاه محلی در حال تجمع می باشند.

خبرگزاری نووستی از کی‌یف گزارش داد که طرفداران ائتلاف واحد ملی به سمت میدان اروپای کی‌یف در حال حرکتند.

در حال حاضر در میدان مذکور در حدود 400 نفر تجمع کرده اند. در این محل تریبونی با شعار "همایش وحد ملی" نصب شده است.

در کنار ساختمان فیلارمونی گروهی از مردم با پرچم های حزب مناطق اوکراین و حزب کمونیست تجمع کرده اند. همزمان در کنار پارک "تپه ولادیمیر" در نزدیکی میدان اروپا در حدود 1000 نفر از طرفداران ائتلاف درکنار پرچم های حزب مناطق ایستاده اند و تابلو هایی در دست دارند که نشان دهنده نام شهری است که از آنجا آمده اند.

در میدان "نزاویسیموستی" تریبونی با نشان اپوزیسیون نصب شده است. در کنار این تریبون پشت حصارهای تعبیه شده در حدود 70 نفر با پرچم ها بلوک "اوکراین ما"، "بی یو تی" و جنبش مردمی "دفاع ملی" و پرچم های اوکراین ایستاده اند. بر روی این حصارها شعارهایی مانند "آقای رییس جمهور مجلس را منحل کنید!"، "غاصبین حکومت نابود باد!" ، "حق پیروز است!" و غیره نصب شده است.

"یولیا تیموشنکو" رهبر حزب "بی یو تی" از طرفداران اپوزسیون اوکراین دعوت نمود که بدون توجه به اعلام ممنوعیت از سوی دادگاه برای انجام هر گونه تظاهراتی طی روز شنبه توسط هر جناحی در میدان "نزاویسیموستی" در مرکز کی یف تجمع کنند.

شبکه پنج تلویزیون اوکراین به نقل از وی روز جمعه بعد از ظهر اعلام کرده بود: "من فکر نمی کنم که این تصمیم دادگاه تا روز شنبه ادامه داشته باشد... ما همه تدابیر لازم را بکار خواهیم بست که طرفداران ما فردا بتوانند تجمع کنند".

تیموشنکو قبلا قول داد که روز شنبه در خیابان های کی یف هزاران نفر از طرفداران اپوزیسیون را گرد هم آورد که خواستار انحلال مجلس رادا و انتخابات زودتر از موعد مجلس شوند.

دادگاه منطقه "شوچنکو" کی یف روز جمعه بعد از ظهر بنا به در خواست مقامات پایتخت هر گونه تظاهرات در میدان "نزاویسیموستی" مرکز کی یف را روز 31 مارس ممنوع اعلام کرده است.

مقامات محلی کی یف این درخواست خود را بر اساس این حقیقت توجیه می کند که طرفداران دو دسته مخالف قصد دارند که همزمان تظاهرات خویش را برگزار کنند و این امر ممکن است که عواقب منفی بدنبال داشته باشد.

کد خبر 18519

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز