شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۸۵ - ۱۲:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین:مجلس اوکراین با رای اعتماد به ویکتور یانوکوویچ یه عنوان نخست وزیر جدید اوکراین به چهار ماه بی اعتمادی سیاسی در این کشور که از زمان انتخابات پارلمانی ماه مارس آغاز شده بود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری شینهوا در نشست روز جمعه پارلمان اوکراین از مجموع 450 نماینده آن 271 نماینده به نخست وزریری ویکتور یانوکوویچ رای مثبت دادند.

یانوکوویچ 56 ساله که مورد حمایت روسیه قرار دارد در انتخابات ریاست جمهوری دو سال پیش لهستان رقیب ویکتور یوشنچکو غربگرا بود که پس از اعتراضات طرفداران یوشجنکو در نهایت وی پیروز انتخابات اعلام شد.

در انتخابات پارلمانی ماه مارس سال جاری میلادی حزب مناطق یانوکوویچ بیشتریت کرسی های مجلس را کسب کرد اما نتوانست به اکثریت لازم برای تشکیل دولت دست یابد.

روزپنج شنبه گذشته در آخرین فرصت برای معرفی نخست وزیر سرانجام یوشچنکو رییس جمهور اوکراین مجبور شد یانووکویچ نخست وزیر پیشین و رقیب خود در انتخابات ریاست جمهوری را برای جلوگیری ازانحلال پارلمان به مجلس معرفی کند.

این اقدام یوشچنکو پس از امضای یک بیانیه اصول که راه را برای تشکیل یک دولت ائتلافی هموار می کرد صورت گرفت.

در این بیانیه 27 بندی بر ادامه ساستهای اصلی یوشچنکو از جمله بهبود روابط با اروپا وتقویت تلاش ها برای پیوستن به ناتو ادامه یابد.

کد خبر 1819

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز