همشهری‌آنلاین: شماره 25 هفته‌نامه «نگاه پنجشنبه» با مطالبی در باب معضلات آموزشی، خاطرات فرار از مدرسه، مروری بر مدارس عشایری، علل مرگ استعدادها در مدارس ما، مقایسه بین نظام آموزشی در ایران و انگلیس، جایگاه دارالفنون به عنوان اولین مدرسه مدرن ایران، مکاتب مدرسه‌داری، نقش و جایگاه مراسم صبحگاه در مدارس دهه شصت و... منتشر شد.

نگاه پنج شنبه 25

به گزارش همشهری‌آنلاین، در این شماره مطالبی از سیداحمد محیط‌طباطبایی، رضا امیرخانی، سیدعلی میرفتاح، شیرزاد عبداللهی، فریدون مجلسی، صادق زیباکلام، سیدعبدالجواد موسوی، رسول پاپایی، احمد طالبی‌نژاد، علی نیلی، حسین چرم‌شیر، شاهرخ تندروصالح، جواد طوسی، بهراد مهرجو، کامبیز مشتاق‌گوهری و... به رشته تحریر درآمده است.

پایان‌بخش پرونده ویژه شماره اخیر «نگاه پنجشنبه» گفت‌وگویی است با دکتر علی عباس‌پور؛ رئیس سابق کمیسیون آموزش مجلس. عباس‌پور در این گفت‌وگو از مشکلات و معضلات تغییر نظام آموزشی و حذف دوره راهنمایی، و عدم تطابق عملکرد وزارت آموزش و پرورش با سند تحول نظام آموزش و پرورش سخن گفته‌ است.

در «هفت روز هفت یادداشت» هم عباس عبدی به بهانه فجایعی که در حاشیه معافیت از خدمت سربازی رخ می‌دهد، یادداشتی نوشته‌ است. حسین علایی به بهانه سالروز آغاز هفته دفاع مقدس، علل و عوامل ادامه جنگ را بررسی کرده است. محمود جوانبخت به بهانه توهین‌های اخیر یک فیلم آمریکایی به مقام شامخ حضرت رسول، نحوه عملکرد رسانه‌های داخلی را در این باب بررسی و تحلیل کرده است. در حاشیه همین فیلم کذایی، در صفحه اخبار اغیار، سیدحمید متقی عملکرد افراطی‌های سلفی و دوستداران گروه کمونیستی القاعده را به نقد کشیده است.

همه آنچه می‌توان درباره خیابان ولیعصر؛ طولانی‌ترین خیابان خاورمیانه، دانست در پرونده «بار دیگر شهری که دوست می‌داشتم» به قلم احمد پورنجاتی، مرتضی کاظمی و... آمده است.

شعرهای منتشرنشده‌ای از امیر اکبرزاده، شهاب مقربین و مجید صالحی و نیز داستان‌هایی از فیلیپ کلودل و یوسیپ نوواکویچ به ترجمه اصغر نوری و پوپه میثاقی که برای نخستین بار در ایران منتشر می‌شوند، از دیگر بخش‌های شماره جدید «نگاه پنجشنبه» هستند.

صفحه فلسفه به زبان آدمیزاد، به قلم سهیلا میرشکاک با ادامه بحث مادة‌المواد آناکسی‌‌مندر به زبانی صمیمی و شیوا، میزبان کسانی است که میل به دانایی و فلسفه‌آموزی دارند.

گفت‌وگو با جمشید حقیقت‌شناس درباره نمایشگاه اخیر خانه هنرمندان و گزارشی تحلیلی از نمایشگاه جنجالی عکس هدیه تهرانی و حواشی دامنه‌دار آن نیز از خواندنی‌های بخش هنر در این شماره‌اند.

نگاه پنجشنبه را عصر چهارشنبه هر هفته یا صبح پنجشنبه‌ها می‌توانید از دکه‌های روزنامه‌فروشی، کتابفروشی‌ها و شهرکتاب‌های معتبر تهیه کنید.

کد خبر 185148
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز