پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۵:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: بیستمین شماره هفته‌نامه نگاه پنج‍شنبه منتشر شد. در تازه‌ترین شماره این هفته‌نامه خواندنی، پرونده‌ای برای «جنون و دنیای دیوانه دیوانه» تدوین شده که حال وهوایی خاص دارد.

شماره بیستم نگاه پنج شنبه

 به گزارش همشهری آنلاین گفت‌وگوی سیدعبدالجواد موسوی با کیومرث منشی‌زاده درباره جنون و اقسام و انواع آن و یادداشت‌هایی از مرتضی کاخی، سیدعلی میرفتاح، اکبر اکسیر، شاهرخ تندروصالح، سهیلا میرشکاک، سید مجید کمالی، جواد طوسی، سیدابوالحسن مختاباد، غلامحسین معتمدی و ... از جمله مطالب این پرونده‌اند. جالب است که بعضی از این دوستان، جنون و دیوانگی را نکوهش کرده‌اند و بعضی آن را ستوده‌اند و البته بعضی ازآنها هم بی قصد رد و تایید،‌ »تاریخ جنون» را بررسی کرده‌اند.

در دیگر بخش‌های مجله مثلا در بخش ادبیات، شعرهای تازه‌‌ای از مهرنوش قربانعلی، فاطمه سالاروند و امیر ارجنینی می‌خوانیم و نیز دو داستان خواندنی به نام‌های بابا بیلیستر و جواهر بدلی؛ اولی  از بپه فنولپو به ترجمه اسدالله امرایی و  دومی از گی دو موپاسان به ترجمه هانا ناصرزاده.

اخبار مهم حوزه موسیقی را هم می‌توان در بخش هنر و ذیل صفحه در حال وهوای موسیقی به قلم امیر بهاری خواند. از دیگر مطالب بخش هنر می‌توان به گفت‌و‌گوهایی کوتاه با کیانوش غریب‌پور، معرفی آلبوم میر سه تار، یادی از زنده‌یاد اکبر لقا به قلم سید علیرضا میرعلی‌نقی و... اشاره ‌کرد.

اگر از آنهایی هستید که دوست دارند فلسفه یاد بگیرند، از همین شماره، نگاه پنج‍شنبه را بخرید و ورق بزنید تا برسید به صفحه «فلسفه به زبان آدمیزاد». در این صفحه قرار است آنهایی که فلسفه نمی‌دانند،  فلسفه بیاموزند  اما به زبانی ساده و آسان‌یاب!

یادی از زلزله دلخراش تبریز و کشته‌شدگانش، یادی از محمود گلابدره‌ای و نوشته‌ای از صادق زیبا کلام با نگاهی متفاوت به کودتای 28 مرداد،‌ یادداشتی ازعباس عبدی درباره روز خبرنگار که البته چندروزی از آن می‌گذرد و مطلبی از احمد طالبی‌نژاد دربازه ممیزی ترانه و دستکاری متن ترانه‌ها و ... را در هفت روز هفت یادداشت بخوانید.

نوستالژی نوار کاست هم در این شماره نگاه پنج‌شنبه بخشی بسیار خواندنی از کاردرآمده است با یادداشت‌هایی از محمد صالح علا‌، شیوا مقانلو و بابک ریاحی پور درباره نوار کاست‌های قدیمی و خاطراتشان از این دوست‌داشتنی رو به انقراض. 

نگاه پنجشنبه را هر هفته می‌توانید از مراکز معتبر شهر کتاب،‌ دکه‌های روزنامه‌فروشی و کتابفروشی‌های شناخته‌شده تهیه کنید.

کد خبر 181341
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز