همشهری‌آنلاین: دروغگویان؛ دشمنان خدا پرونده و موضوع ویژه شماره 22 هفته نامه نگاه پنج شنبه است که بر پیشخوان مطبوعات نشسته است.

 به گزارش همشهری‌آنلاین در این پرونده عباس عبدی، صادق زیبا کلام، سیدعلیرضا میرعلینقی، محمد مرزبان، سید علی میرفتاح، غلامحسین معتمدی، سید ابوالحسن مختاباد،سید مجید کمالی و ... از زوایای گوناگون به موضوع دروغ پرداخته‌اند و آن را از منظر سیاسی، تاریخی، ادبی، موسیقایی، فلسفی و ... بررسی کرده‌اند.

مساله زلزله اخیر آذربایجان و وضعیت مردم داغدار این خطه از کشورمان را نیز نویسندگان و شاعرانی چون محمدرضا بایرامی، محمود جوانبخت، حامد یعقوبی، اسدالله امرایی، سیداکبر میرجعفری و سیدعبدالجواد موسوی در بخش هفت روز هفت یادداشت این شماره مورد توجه قرار داده‌اند.

ترجمه دو داستان‌ کوتاه از دو نویسنده زن آمریکایی؛ جنی گامپرس و پت ویکلی و شعرهایی از علی اسداللهی، مهدی موسوی و آرش شفاعی، مطالب بخش ادبیات بیست و دومین شماره نگاه پنجشنبه‌اند.

نگاهی متفاوت به کتاب خواندنی«تنهایی پرهیاهو» به قلم دکتر حسین انتظامی و گزارشی از دیدار با عبدالرحیم جعفری بنیانگذار انتشارات امیرکبیر در بخش کتاب نگاه پنجشنبه آمده‌اند.

 فلسفه به زبان آدمیزاد را بخوانند  از جمله صفحات تازه ای است که در این نشریه پا گشوده است.در این صفحه قدم به قدم با فلاسفه بزرگ جهان و مکاتب مهم فلسفی آشنا می‌شویم آن هم به زبانی ساده و شیرین.

«انتخاب نمی‌کنیم، انتخاب می‌شویم» تیتر گفت‌وگوی نگاه با احمد نادعلیان؛ شناخته شده‌ترین هنرمند محیطی کشورمان است. سیامک بنایی به بهانه سالروز تولد استاد محمد اسماعیلی، یادداشتی درباره ایشان قلمی کرده است.

نوستالژی این شماره نگاه، به دوربین‌های لوبیتل اختصاص دارد که در آن کامران عدل، محسن راستانی و نادر پناه‌زاده از حال و هوای خود و خاطراتشان درباره این دوربین گفته‌اند.

شماره پیشین نگاه پنجشنبه با پرونده‌ای ویژه زنده‎‌یاد مهدی اخوان ثالث منتشر شد و شماره بیست و سوم آن نیز چهارشنبه آینده به چاپ خواهد رسید. نگاه پنجشنبه را می‌توانید از کتابفروشی‌ها، شهر کتاب‌ها و دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه کنید.

کد خبر 182848
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز