مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۵
۰ نفر

گروه شهری: ظرف دو سال آینده تعداد بوستان‌های بدون دخانیات در شهر تهران از 123بوستان موجود به 474بوستان افزایش می‌یابد که این مقدار رشد 385درصدی در این زمینه را نشان می‌دهد.

محمد مهدی گلمکانی مدیرکل سلامت شهرداری تهران استقبال شهروندان از بوستان‌های بدون دخانیات را بسیار خوب ارزیابی کرد وگفت: در این پارک‌ها تابلوهای هشدار‌دهنده و علائم عدم‌استعمال سیگار نصب شده و بروشورها، کتابچه‌ها و سی‌دی‌های آموزشی برای ترک سیگار به مردم اهدا می‌شود و علاوه بر این مشاورین خانه‌های سلامت برای دادن مشاوره و آموزش‌های لازم به شهروندان در این بوستان‌ها مستقر شده‌اند.

وی گفت که درصدد بررسی چالش‌های این پارک‌ها و برطرف‌کردن نقاط ضعف آن با هدف توسعه اینگونه پارک‌ها هستیم به همین دلیل در مرحله اول شش پارک را به‌عنوان پارک بدون دخانیات درنظر گرفتیم و با اقدامات مطلوبی که صورت گرفت هم‌اکنون تعداد این پارک‌ها را به 123پارک در سطح 123نواحی شهر تهران افزایش دادیم.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران تصریح کرد: با همکاری مطلوب شهرداری مناطق 22گانه و سازمان پارک‌ها و فضای سبز در پارک‌های بدون دخانیات اقدامات گسترده‌ای به انجام رسید که سبب شد این اقدام به یک خواست اجتماعی تبدیل شود و بنا بر این افزایش این پارک‌ها به تعداد 374پارک طی دو سال آینده در دستور کار ما قرار دارد. گلمکانی ضمن اشاره به اینکه مدیریت شهری سعی دارد در حد توان در همه اماکن عمومی استعمال مواد دخانی را به حداقل برساند، گفت: ما به‌دنبال این هستیم که شهروندان را در مقابل این اقدام ضد‌ارزش و ناهنجار بسیج کنیم.

کد خبر 184883

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز