پنجشنبه ۹ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۷:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت اینتل در حال تولید نسل جدیدی از تراشه‌های کامپیوتری است که بدون مصرف نیروی بیشتر به مقدار قابل توجهی کارکرد قوی‌تری خواهند داشت.

به گزارش آسوشیتدپرس شرکت اینتل بزرگترین سازنده تراشه‌های کامپیوتری در جهان چهارشنبه 29 مارس (9 فروردین) مشخصات مربوط به نسل جدیدی از تراشه‌ها را که تا آخر امسال تولید آنها آغاز می‌‌شود، اعلام کرد.

این تراشه جدید شاخص بنیادی‌ترین تغییر در طراحی تراشه‌های اینتل از زمان ارائه خانواده پنتیوم پرو در سال 1996 است.

در این نسل جدید تراشه‌ها پهنای مداربندی به 45 نانومتر کاهش پیدا می‌کند، تا حدی به دلیل اینکه ترانزیستورهای بیشتری در لایه واحد سیلیکون جا داده شده است.

هدف اینتل این است که شش نوع متفاوت پردازنده از جمله پردازنده‌هایی با چهار هسته محاسبه‌کننده که تعداد کل ترانزیسستورها در آن به 820 میلیون می‌رسد را به بازار بفرستد.

اینتل همچنین قصد دارد  از مواد جدیدی استفاده ‌کند که از نشت جریان الکتریکی جلوگیری می‌کند  و به این ترتیب بر عمر باتری‌ها در لپ‌تاپ‌ها می‌افزاید.

اینتل در این تراشه‌های جدید بخش "کنترل‌کننده حافظه" را که داده‌ها را بر روی تراشه‌های حافظه خارجی ارزیابی می‌کند دیگر روی یک تراشه مجزا قرار نمی‌دهد و مانند تراشه‌های شرکت رقیبش AMD آن را در همان قطعه اصلی سیلیکون ادغام می‌کند.

اینتل اعلام کرده است که تا سال 2008 این ریزپردازنده‌هایی جدید را به بازار ارائه خواهد کرد.

کد خبر 18459

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز