چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: دانشمندان استرالیایی یک آزمون ژنتیکی ایجاد کرده‌اند تا دچار شدن کودکان به بیماری اوتیسم را پیش‌بینی کند و به این ترتیب ممکن است انتظارات برای یافتن شیوه‌ای برای شناسایی و درمان زودرس کودکان مبتلا به این بیماری برآورده شود.

autism

اوتیسم از هر 150 کودک یک نفر را مبتلا می‌کند، و علائم آن از حد انزوای اجتماعی و علاقه نداشتن با ارتباط با دیگران تا اختلال شدید ارتباطی و فکری متفاوت است.

به گزارش رویترز پژوهشگران دانشگاه ملبورن این بررسی را با استفاده از داده‌های مربوط به 3000 فرد آمریکا دچار اوتیسم انجام دادند تا 237 شاخص ژنتیکی در 146 ژن و مسیر مولکولی مربوط را در این افراد شناسایی کنند.

نتایج کار این پژوهشگران در جورنال "روانپزشکی مولکولی" منتشر شده است.

این پژوهشگران با اندازه‌گیری این شاخص‌‌ها که یا افراد را مستعد دچار شدن به اوتیسم می‌کنند یا آنان را در مقابل این بیماری محافظت می‌کنند، توانستند آزمایشی ژنتیکی برای ارزیابی خطر دچار شدن به این بیماری ایجاد کنند.

شاخص‌های خطر نمره فرد در این آزمایش ژنتیکی را افزایش می‌دهند، و شاخص‌های محافظتی این نمره را کاهش می‌دهند. هر چه نمره کلی فرد در این آزمایش بالاتر باشد، خطر دچار شدن فرد به این بیماری بالاتر است.

استان اسکافیداس، سرپرست این پژوهش گفت: "این آزمایش ممکن است شناسایی زودرس این بیماری در نوزادان و کودکان را کمک کند و درمان زودرس افرادی را که تشخیص این بیماری در آنان داده شده است، را امکان‌پذیر کند."

این آزمایش ممکن است به متخصصان بالینی امکان دهد تا با درمان زودرس کودکان مبتلا مشکلات رفتاری و شناختی آنان را کاهش دهند.

کد خبر 184388
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز