مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۶:۴۵
۰ نفر

معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: تا پایان سال جاری سرانه فضای سبز شهر تهران به حداقل سرانه استاندارد بین المللی، ۱۵ متر مربع خواهد رسید.

به گزارش همشهری آنلاین، مجتبی عبداللهی با بیان این مطلب افزود: سرانه فضای سبز شهر تهران در حال حاضر ۱۴ متر مربع است و تنها یک متر با سرانه استاندارد بین المللی فاصله دارد که طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته و به دستور شهردار تهران، این میزان تا پایان سال جاری تامین خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در سال ۸۴ سرانه فضای سبز تهران ۹/۸ متر مربع بوده است افزود: سرانه فضای سبز تهران از سال ۸۴ تاکنون، ۱/۵ متر مربع افزایش یافته است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با تاکید بر ضرورت توسعه فضای سبز تهران اظهار کرد: تهران نیازمند این توسعه است اما به دلیل مواجه با کمبود زمین، سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران، طرح اجرای فضای سبز بر روی بدنه ساختمان‌ها دنبال کرده است و تاکنون ۱۵۰ ساختمان شهرداری به عنوان پایلوت در دستور کار قرار گرفته است.

عبداللهی در خصوص اجرای فضای سبز در حاشیه بزرگراه‌ها نیز گفت: همزمان با اجرای عملیات عمرانی بزرگراه‌های جدید، فضای سبز در حاشیه آن‌ها نیز ایجاد می‌شود. به عنوان مثال هم اکنون در حاشیه بزرگراه امیرالمنومنین امام علی (ع) همزمان با عملیات عمرانی، ایجاد فضای سبز بدنه این بزرگراه در حال انجام است.

 

کد خبر 183839
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز