سه‌شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهردار تهران با اشاره به دریاچه مصنوعی چیتگر گفت: از سال ۶۸ می‌گفتند در غرب تهران بناست دریاچه‌ای ساخته شود. اما من هیچ‌گاه فکر نمی‌کردم بعد از ۳۰ - ۴۰ سال من در شهرداری تهران این دریاچه را تکمیل کنم. این دریاچه ۶ میلیون متر مکعب آب می‌گیرد که به حمد خدا با آغاز بارندگی‌ها پر خواهد شد.

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر محمد باقر قالیباف با بیان این مطلب افزود: در تهران ارتفاعات البرز را داریم که بیش از ۱۵۰۰ رشته قنات در این شهر از آن تغذیه می‌شوند. باید توجه کنیم که در طول سالیانی که شهر گسترش یافته ما با این قنات‌ها چه رفتاری داشته‌ایم. یا با همین ۷ روددره بزرگی که در تهران وجود دارد که بزرگ‌ترین تفرج گاه‌های شهر است و می‌تواند محبت، آسایش و رفاه را برای شهروندان به ارمغان بیاورد چه کرده‌ایم.

وی با اشاره به محل افتتاح بوستان جوانمردان ایران گفت: همین نقطه در گذشته محل دفن زباله بوده و در حوزه آسیب‌های اجتماعی رود دره کن و فرحزاد که حالا بخشی از آن به بوستان بزرگ نهج البلاغه تبدیل شده نه تنها مردم در شب نمی‌توانستند از آن عبور کنند بلکه در روز نیز افراد جرات عبور از آن را نداشتند زیرا محل حضور معتادان بود و جنازه‌های متعددی در آنجا پیدا می‌شد.

وی در ادامه با بیان اینکه تابلوی زیبایی هر انسان حفظ کرامت او است، گفت: کرامت انسان‌ها وقتی حفظ می‌شود که بتوانیم پیشرفت و آبادانی را با رویکرد عدالت محور پیش ببریم و عدالت وقتی می‌تواند مفید واقع شود که تضمین کننده کرامن انسان‌ها باشد.

شهردار تهران با اشاره به ورود روزانه ۱۲۰۰ خودرو به شهر تهران اظهار داشت: با این وجود هنگامی که تصمیم می‌گیریم حمل و نقل عمومی را اولویت قرار دهیم، معلوم است که این کار به سامان نمی‌رسد اما ما مصمم هستیم در شهرداری تهران کارهایی را انجام دهیم که بیشترین منفعت را برای بیشترین مردم داشته باشد.

وی اضافه کرد: کرامت انسانی این را می‌گوید به جای اینکه افرادی رود دره‌ها را تصرف و سواستفاده کنند آن‌ها را برای مردم شهر تهران آماده کنیم تا عموم شهروندان از آن‌ها استفاده کنند. البته مدیونیم اگر کسی زمینی دارد که متعلق به اوست و سند و مدارک او مورد تایید نظام حقوقی است و ما حق او را پرداخت نکنیم. اما اگر کسی جایی را تصرف کرده ولو اینکه ۱۰ یا ۱۲ اسال در آنجا بوده باشد ماحق نداریم بیت المال را به او پرداخت کنیم.

قالیباف معتقد است باید شهر به سمتی پیش برود که کالبد شهر بتواند به صورت آرام مردم را در آغوش بگیرد و مردم با آرامش در این شهر زندگی کنند، رشد یابند و فرقی که مکتب اسلام با دیگر مکاتب مادی دنیا دارد مشخص شود.

وی ادامه داد: همانطور که در دوران دفاع مقدس با تعهد همراه دوستان شهید و همسنگران خود در میدان بودیم امروز بر این باوریم که جنگ تمام شده اما دفاع تمام نشده است و اگر نسبت به جوانان، انقلاب و نظام خود دین داریم با‌‌ همان روحیه دوران دفاع مقدس انجام وظیفه کنیم و کارآمدی دین در اداره جامعه را به اثبات برسانیم.

شهردار تهران با بیان اینکه ما هیچ گونه کوتاهی نمی‌کنیم و کارهایی که در حوزه وظایف شهرداری است را پیگیری می‌کنیم، گفت: البته عقب ماندگی‌هایی هم وجود دارد که باید آن‌ها را جبران کنیم.

وی با اشاره به برخوردار‌تر بودن غرب تهران نسبت به شرق تهران گفت: البته ما روند پیشرفت و آبادانی در نقاط مختلف شهر را متوقف نکرده‌ایم و کار با سرعت در تمامی شهر ادامه دارد.

شهردار تهران در ادامه با اشاره به احداث پروژه بزرگراه امام علی (ع) که از ۲۰ سال پیش بنا بود در تهران احداث شود گفت: ۷هزار خانه در مسیر تملک بزرگراه امام علی (ع) وجود داشته که بخش زیادی از آن انجام شده و کار با سرعت در حال انجام است. این پروژه از منطقه ۸، ۷، نظام آباد، سبلان، دماوند، پیروزی، آهنگ، اتابک، خاوران، دولت آباد و شهرری عبور می‌کند و حتی در مسیر آن بافت فرسوده هم وجود دارد که با تلاش همه جانبه این پروژه سال آینده به طور کامل به بهره برداری می‌رسد.

وی همچنین با اشاره به دریاچه مصنوعی چیتگر گفت: از سال ۶۸ می‌گفتند در غرب تهران بناست دریاچه‌ای ساخته شود. اما من هیچ‌گاه فکر نمی‌کردم بعد از ۳۰ - ۴۰ سال من در شهرداری تهران این دریاچه را تکمیل کنم. این دریاچه ۶ میلیون متر مکعب آب می‌گیرد که به حمد خدا با آغاز بارندگی‌ها پر خواهد شد. این پروژه پروژه‌ای تاثیرگذار است که تولید ثروت، کار، ارزش افزوده، آسایش و رفاه می‌کند.

شهردار تهران ادامه داد: امروز جوانان ما، تهران را نه با شهرهای بزرگ دنیا بلکه با خیلی از شهرهای اطراف از جمله سئول، توکیو، استانبول و... مقایسه می‌کنند.

وی افزود: واقعا متاسفم که مثلا در دهه فجر می‌گویند در رژیم طاغوت میزان پوشش تلفن در روستا‌ها آنقدر بوده و حالا اینقدر شده است. این قیاسی مع الفارق است زیرا شاه ملعون و جانی اگر خوب بود می‌ماند ما به خاطر ده‌ها دلیل از جمله بی‌عرضگی و به باد دادن منافع کشور و اهدای آنان به دشمنان بیرونش کردیم. بنابراین امروز نباید خود را با چهار دهه پیش مقایسه کنیم.

بر اساس این گزارش در بخشی از این مراسم، دکتر قالیباف با اهدای لوح و هدایایی از تعدادی جوانمردان شهر ازجمله «فرزند شهید آب‌شناسان، عباس شیر خدا مرشد ورزش‌های باستانی، پدر شهید فهمیده، نویسنده کتاب دا، پدر شهید محبی، خانواده کارگری از شهرداری که اهدای عضو کرده بودند و مرحوم ضرغامی معلم ایثارگر و تعدادی از جانبازان دفاع مقدس قدردانی کرد.

کد خبر 176970
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز