گروه شهری: با بهره‌برداری رسمی از بوستان جوانمردان در غروب امروز، مرحله دیگری از ساماندهی روددره‌های تهران اجرایی شده و تحویل شهروندان می‌شود.

بوستان جوانمردان در روددره کن، پس از مسیر پیاده‌روی روددره دارآباد و بوستان نهج‌البلاغه در روددره فرحزاد، سومین روددره‌ای است که پس از سال 85 و اعلام ساماندهی روددره‌ها توسط شهرداری تهران، به محلی امن و مجهز برای تفریح شهروندان تبدیل شده است.

حسین مرادی شهردار منطقه22 در این‌باره گفت: بوستان جوانمردان ایران در شمال غرب پایتخت که ساخت آن از حدود دو سال پیش در رود دره‌کن کلید خورده بود، عصر امروز رسما به بهره‌برداری می‌رسد.وی افزود: فاز اول این پروژه که به‌عنوان فصلی مشترک از همکاری میان شهرداری منطقه 22و منطقه پنج آماده بهره‌برداری است، حدود 66هکتار مساحت دارد که حدود 36هکتار از این مساحت با طراحی شهرداری منطقه 22تکمیل و ساماندهی شده است.

رفع آلودگی‌های زیست‌محیطی از سفره‌های آب زیر زمینی و افزایش سرانه فضای سبز شهر تهران، استفاده حداکثر از اراضی پیرامون مسیل برای کاشت درختان و فضاهای سبز مؤثر بر بهبود شرایط آب و هوایی و حفظ و احیای باغ‌های کن به‌عنوان میراث تاریخ طبیعی پایتخت، بهبود شرایط اجتماعی شهروندان حوزه غرب تهران، توزیع مناسب فضاهای تفرجی برای گذران اوقات فراغت برای شهروندان و افزایش سطح امنیت و ایمنی و همچنین جلوگیری از تصرفات غیرمجاز ازجمله اهداف این طرح است.

شهردار منطقه 22درخصوص اماکن خاص طراحی شده توسط شهرداری منطقه در بوستان جوانمردان ایران نیز گفت: محور‌های پیاده تفرجگاهی، محور دوچرخه سواری، بزرگ‌ترین مجموعه بازی‌های طنابی و بازی‌های ترکیبی و. . . ازجمله فضاهای تفریحی ورزشی طراحی شده برای این بوستان بزرگ است اما آنچه بیش از همه امکانات فراهم‌شده در ساماندهی این رود دره به‌نظر می‌رسد، نگاه جدید مسئولان و بانیان احداث بوستان جوانمردان ایران در به‌‌کار‌گیری انرژی‌های نو و تجدید پذیر به‌ویژه انرژی خورشید و باد است.

کد خبر 176687
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز