همشهری آنلاین: مدیرکل دفتر گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از فعالیت 20 دانشگاه و موسسه تک‌جنسیتی در کشور خبر داد و گفت: از میان 20 موسسه، دانشگاه‌ و مراکز آموزش عالی ذکر شده، 9 موسسه غیردولتی و مابقی مربوط به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی دولتی کشور هستند.

دکتر ابوالفضل حسنی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: همچنین مجوز اصولی جهت تاسیس دو موسسه ویژه خواهران در تبریز و سمنان نیز صادر شده است.

به گفته وی، از 20 دانشگاه و موسسه فعال دانشگاهی، 14 موسسه، دانشگاه و مرکز آموزش عالی ویژه دختران و مابقی برای پسران است.

مدیرکل دفتر گسترش وزارت علوم با اعلام عناوین موسسات ویژه خواهران و برادران در ابتدا به اسامی موسسات غیرانتفاعی ویژه خواهران اشاره و اظهار کرد: اسامی این موسسات شامل موسسه رفاه (تهران)، موسسه ابرار (تهران)، موسسه فردوسی طوسی (مشهد)، موسسه فاطمیه شیراز (شیراز)، موسسه رسام (کرج)، موسسه شکوه - شرق (زاهدان)، موسسه آل طاها (تهران) است.

به گفته حسنی، همچنین دو موسسه غیرانتفاعی صدر المتالهین و طلوع مهر‌ (قم) به صورت ویژه برای برادران فعال است.

مدیرکل دفتر گسترش وزارت علوم در خصوص لیست دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ویژه خواهران، گفت: از جمله این مراکز آموزشی می‌توان به دانشکده صنایع غذایی بهار وابسته به دانشگاه بوعلی‌سینا، مرکز آموزش عالی در شهرستان الشتر وابسته به دانشگاه لرستان، مرکز آموزش عالی در شهرستان کوه دشت وابسته به دانشگاه لرستان، دانشگاه تک جنسیتی فاطمیه نهاوند، دانشگاه الزهرا، حضرت معصومه (ع)، پردیس دانشگاهی دانشگاه الزهرا در شهر جدید هشتگرد در ساوج‌بلاغ اشاره کرد.

وی با اشاره به لیست دانشگاه‌ها و اسامی مراکز آموزش عالی ویژه برادران نیز گفت: از جمله این دانشگاه‌ها مرکز آموزش عالی در شهرستان پلدختر وابسته به دانشگاه لرستان، مرکز آموزش عالی در شهرستان نورآباد وابسته به دانشگاه لرستان، مرکز آموزش عالی در شهرستان محلات وابسته به دانشگاه اراک، مرکز آموزش عالی در شهرستان کاشمر وابسته به دانشگاه فردوسی مشهد است.

کد خبر 183837

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز