همشهری آنلاین: پذیرفته نشدگان در آزمون‌های پزشکی و غیرپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تا ساعت 24 امروز شنبه، 18 شهریور مهلت دارند با مراجعه به سامانه اعلام نتایج مرکز آزمون این دانشگاه نسبت به انتخاب رشته مجدد اقدام کنند.

به گزارش مهر، داوطلبان با مراجعه به سامانه www.azmoon.org تا ساعت 24 امروز شنبه 18 شهریورماه مهلت انتخاب رشته مجدد دارند.

داوطلبان، مجاز به انتخاب حداکثر 10 رشته/محل از رشته های مجموعه امتحانی خود مطابق کد رشته امتحانی مندرج در دفترچه شماره یک این آزمون هستند.

گزینش داوطلبان براساس اولویت محلهای دانشگاهی انتخابی آنان صورت می گیرد و از بین داوطلبانی که نمره حد نصاب قبولی را در رشته مورد نظر در جمع کل نمرات کسب کرده اند با در نظر گرفتن اولویت نمره کل و به تعداد ظرفیت محل دانشگاهی انتخاب اول آنها گزینش اصلی انجام می گیرد.

از بین داوطلبانی که واجد شرایط پذیرش در انتخاب اول نبوده اند برای محلهای دانشگاهی که ظرفیت آنها در گزینش اصلی تکمیل نشده است، با توجه به اولویت نمره کل از محل انتخابهای دوم تا دهم آنان گزینش انجام می شود.

داوطلبان پس از قبولی در یکی از انتخابها حتی اگر در انتخاب بعدی خود نیز شرایط پذیرش را کسب کرده باشد نمی توانند درخواست تغییر محل دانشگاهی قبولی خود را کنند و مرکز آزمون دانشگاه آزاد توصیه کرد که داوطلبان در ترتیب انتخاب رشته/محلهای دانشگاهی خود دقت لازم کنند.

داوطلبان در انتخاب رشته/محلهای خود به جنس پذیرش رشته ها و قید پذیرش بومی خواهران در برخی محلهای دانشگاهی که با علامت • مشخص شده است باید دقت کنند.

داوطلبان لازم است در انتخاب رشته/محلها توضیحات قسمت پنجم دفترچه راهنمای شماره یک این آزمون را در خصوص شرایط و ضوابط اختصاصی پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی دوباره مطالعه کرده و در انتخاب رشته لحاظ کنند.

داوطلبانی که متقاضی استفاده از سهمیه بسیجی فعال و یا سهمیه همسر یا فرزند جانباز 25% تا 49% هستند لازم است درخواست خود را در زمان انتخاب رشته در محل مربوطه درج کنند.

در خصوص متقاضیان سهمیه بسیجی فعال درج کد پیگیری دریافتی از مراکز سپاه در محل مربوطه الزامی است.

کد خبر 183828

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز