یکشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۷:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: به گفته مدیر کل دفتر گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ظرفیت پذیرش دانشجو در 4 دانشگاه کشور به حالت قبل برگردانده شد و پذیرش در این دانشگاه‌ها مانند گذشته از میان دختران و پسران صورت می‌گیرد.

ابوالفضل حسنی در گفتگو با خبرنگار مهر، اضافه کرد: ظرفیت دانشگاههای اراک، مقدس اردبیلی، شهید چمران اهواز و بوشهر طبق سنوات گذشته برای پذیرش دانشجو برگردانده شد و در این دانشگاهها با توجه به ظرفیتهای اعلام شده سالهای گذشته نسبتی از داوطلبان دختر و پسر پذیرفته خواهند شد.

وی در خصوص حذف دختران در رشته هایی مانند فرش یا حسابداری تصریح کرد: حذف رشته هایی از این دست نه تنها مورد توجه وزارت علوم نبوده بلکه از برنامه های این وزارتخانه به شمار نمی آید.

حسنی با اشاره به وجود 27 هزار رشته محل در تمام دانشگاههای کشور تاکید کرد: حذف 77 رشته محل بسیار ناچیز است و اگر این تعداد حذف شد در مقابل باید عدد 27 هزار رشته محل را در نظر گرفت.

به گفته مدیر کل دفتر گسترش وزارت علوم، نمی توان رشته ای را برای دختران یا پسران حذف کرد در عوض باید امکانات پذیرش دانشجو را افزایش داد و یا سایتهای دانشگاهی را راه اندازی کرد.

این مقام مسئول در وزارت علوم با بیان اینکه برخی رشته ها در دنیا برای دختران مناسب نیست، تاکید کرد که در مقابل برای پذیرش این دسته از دانشجویان باید امکانات تحصیلی دیگر ایجاد کرد.

کد خبر 183119

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز