همشهری آنلاین: حذف پذیرش دختران در رشته‌های مهندسی کنکور 91 در دانشگاه شهید چمران اهواز، اعتراضات گسترده داوطلبان و خانواده‌ها را در پی داشت، با این اقدام داوطلبان دختر خوزستانی در رشته‌های فنی و مهندسی قادر به انتخاب رشته و ادامه تحصیل در محل سکونت خود نبودند.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدعلی فیروزی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز از پیگیری مسوولان این دانشگاه برای اصلاح دفترچه انتخاب رشته‌های تحصیلی کنکور 91 در سایت سازمان سنجش آموزش کشور خبر داد و گفت: پس از انتشار دفترچه انتخاب رشته‌های دانشگاه در سایت سازمان سنجش، اعتراضاتی از سوی داوطلبان و خانواده‌ها درباره حذف دختران از برخی رشته‌ها اعلام شد. در این مورد از طریق دانشگاه با مسئولان سازمان سنجش و دفتر گسترش آموزش عالی مذاکره و نامه اصلاحیه دانشگاه به وزارت علوم و سازمان سنجش ارسال شد؛ در حال حاضر منتظر انعکاس اصلاحیه در سایت سازمان سنجش هستیم و به محض اصلاح، تغییر در ظرفیت‌ها و پذیرش رشته‌ها به اطلاع داوطلبان می‌رسد.

فیروزی با بیان اینکه انتخاب رشته داوطلبان مجاز ورود به دانشگاه از 17 مرداد آغاز می‌شود، یادآور شد: به هیچ وجه جای نگرانی وجود ندارد و زمان کافی برای اصلاح نحوه پذیرش رشته‌های دانشگاهی وجود دارد و داوطلبان با آرامش خاطر می‌توانند رشته‌های مورد نظر خود را انتخاب کنند.

 اصلاحیه انتخاب رشته دانشگاه اهواز 16 مرداد منتشر می‌شود

همچنین جلال طباطبایی معاون سازمان سنجش نیز از اصلاح رشته‌های تک جنسیتی دانشگاه شهید چمران اهواز پیش از آغاز انتخاب رشته کنکور یعنی 17 مرداد خبر داد و با بیان اینکه مکاتبات با دانشگاه شهید چمران اهواز در این زمینه انجام شده است، به ایسنا اظهار کرد: روز دوشنبه 16 مرداد ماه، پیش از شروع انتخاب رشته، با انتشار اطلاعیه‌ای اصلاح این موضوع را به داوطلبان اطلاع می‌دهیم تا داوطلبان دختر نیز در انتخاب رشته خود با مشکل مواجه نشوند.

کد خبر 179778

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز