چهارشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۴
۰ نفر

کشورهای صنعتی گروه هفت نسبت به افزایش قیمت نفت هشدار دادند. وزیران دارایی دیروز در واشنگتن بالا رفتن قیمت نفت را خطری اساسی برای اقتصاد جهان دانستند و از تولید‌کنندگان نفت خواستند که تولید خود را افزایش دهند.

اقتصاد انرژی

براساس گزارش خبرگزاری‌ها، این گروه قدرتمند به کاهش رشد در اقتصادهای کلیدی و تنش بر سر ایران که واردکنندگان عمده را نگران کرده است، اشاره کردند. در بیانیه وزیران گروه هفت آمده است: افزایش جاری قیمت نفت بازتاب نگرانی‌های جغرافیای سیاسی و برخی اختلال‌ها در عرضه نفت است.

در این بیانیه اضافه شده است: ما از کشورهای تولید‌کننده نفت می‌خواهیم تولید خود را برای رفع تقاضا افزایش دهند. در این بیانیه که توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا انتشار یافته، همچنین گفته شده است: ما همچنان مراقب خطرات موجود برای اقتصاد جهان هستیم. در ادامه بیانیه آمده است: ما آماده‌ایم از آژانس بین‌المللی انرژی بخواهیم اقدام مقتضی را برای تضمین تأمین کامل و به‌موقع بازارها به عمل آورد. این بیانیه چهار روز پس از آن انتشار یافت که آژانس بین‌المللی انرژی با اکراه موافقت خود با آزادسازی ذخایر استراتژیک واردکنندگان عمده نفت در‌ماه سپتامبر را اعلام کرد.

کد خبر 182855
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز