چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۷
۰ نفر

مدیرعامل شرکت نفت خزر با تشریح جزئیات بیشتر از اکتشافات نفتی ایران در دریایی خزر از آغاز شمارش معکوس برای حفاری دومین چاه توصیفی در این منطقه خبر داد و اعلام کرد: ایران مرغوب‌ترین نفت جهان را در خزر کشف کرده است.

علی اصولی در گفت‌وگو با مهر افزود: نفت کشف شده در خزر دارای کمترین میزان گوگرد و نمک است به‌طوری ‌که در زمره نفت‌های بسیار مرغوب نفت جهان قرار گرفته است. وی درباره آخرین وضعیت فعالیت‌های اکتشافی ایران در دریای خزر، گفت: پس از حفاری نخستین چاه اکتشافی و کشف ذخایر جدید نفت خام و گاز طبیعی، به‌زودی دومین حلقه چاه توصیفی در دریای خزر توسط سکوی نیمه شناور امیرکبیر حفاری می‌شود.

اصولی در ادامه درخصوص جزئیات حجم ذخایر و کیفیت نفت خام کشف شده در دریای خزر، گفت: براساس مطالعات انجام شده و با حفاری چاه اول اکتشافی حجم ذخایر نفت خام درجای کشف شده حدود دو میلیارد بشکه برآورد می‌شود. مدیرعامل شرکت نفت خزر با یادآوری اینکه با احتساب ضریب بازیافت ۲۵ درصد امکان برداشت حداقل ۵۰۰ میلیون بشکه از این نفت وجود دارد، تأکید کرد:

با حفاری چاه دوم اکتشافی و توصیفی اطلاعات جامع تری از وضعیت مخزن هیدروکربوری کشف شده به‌دست می‌آید.این مقام مسئول با بیان اینکه در حال حاضر سازندهای مختلف هیدروکربوری و غیرهیدروکربوری در دریای خزر وجود دارد، اعلام کرد: با حفاری چاه جدید سازندهای جدیدی کشف و شناسایی خواهد شد.

کد خبر 179617
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز