سه‌شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۴
۰ نفر

شهریه مهدهای کودک تا آخر هفته آینده اعلام می‌شود.

مهد کودک

محمد نفریه، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی، با اعلام این خبر گفت: اعلام رسمی شهریه‌ها تا 15شهریور انجام خواهد شد. ضمن اینکه تنها در برخی از استان‌ها شهریه‌ها نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.نفریه با اشاره به تعطیلی مهدهای کودک در روزهای برگزاری اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم‌تعهد به فارس توضیح داد:با توجه به هماهنگی‌هایی که با بهزیستی صورت گرفته، ‌قرار شد تمامی مهدهای کودک در این ایام تعطیل شوند. در حال حاضر سازمان بهزیستی بسته‌های جدید آموزشی را برای مهدهای کودک با رویکرد جدید آموزشی ارسال کرده است که بخشی از این بسته‌ها و تولیدات آموزشی مربوط به مربیان مهدهای کودک است.

به گفته او، در چند‌ماه گذشته و درکمیته‌ سه‌جانبه‌ای که نمایندگانی از وزارت بازرگانی، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و بهزیستی حضور داشتند بحث شهریه‌های مهدهای کودک مطرح شده است که تصمیم‌گیری نهایی در این خصوص صورت گرفته است. مهد‌های کودک موظف هستند اطلاعیه شهریه‌ها‌ را در مقابل دید شهروندان نصب کنند و خانواده‌ها چنانچه با مشکلاتی ازجمله دریافت شهریه اضافی از سوی مهدها روبه‌رو شدند می‌توانند با بازرسان بهزیستی مشکلات را مطرح کنند.

به شرط اجرای فاز دوم

نفریه 18خرداد ماه‌گفته بود که اگر فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها اجرا نشود شهریه مهدهای کودک ثابت می‌ماند. او گفته بود که با توجه به ابلاغ جدید شهریه مهدهای کودک در بهمن ماه، افزایش مجدد شهریه منوط به اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌هاست.

تصمیم جدید

فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها اجرا نشد اما با وجود این به‌نظر می‌رسد سازمان بهزیستی در تصمیم‌گیری دچار یک چرخش شده است. با وجود اینکه نفریه سه‌ماه پیش اعلام کرده بود که شهریه مهدهای کودک افزایش نخواهد یافت اما به‌نظر می‌رسد بنا به تصمیم جدید، کارشناسان و مدیران این سازمان بر آنند تا شهریه جدید درنظر بگیرند. هر چند گفته شده که شهریه‌ها فقط در برخی شهرها افزایش خواهد یافت اما به هر حال تصمیم پیشین این سازمان نقض شده است.

تعیین شهریه

شهریه(تعرفه) مهدهای کودک در هر استان به‌عهده سازمان بهزیستی همان استان است که برای تعیین ‌آن کمیته‌های استانی و نماینده سازمان بازرگانی استان به‌عنوان عوامل کارگروه تعیین شهریه مهدهای کودک مناطق مختلف استان، مسئولیت تعیین شهریه مهدهای کودک را بر عهده دارند. البته مهدهای کودک سراسر کشور براساس استانداردهای تعیین‌شده درجه بندی شده و شهریه برای درجات مختلف متفاوت است.

کد خبر 182718
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز