شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: درحالی که رئیس سازمان بهزیستی پیش از این از افزایش کمتر از ده درصدی شهریه مهدهای کودک سخن گفته بود معاون اجتماعی این سازمان نرخ افزایش شهریه در سال جاری را به طور میانگین 17 درصد اعلام کرد.

کودک مهد کودک

به گزارش ایسنا بنابر اظهارات محمد نفریه -معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور- شهریه مهدهای کودک سراسر کشور به طور میانگین 17 درصد افزایش می یابد همچنین حداکثر میزان افزایش شهریه 22/5 و کمترین میزان آن 5 درصد است.

 وی با تفکیک مهدهای کودک به انواع تمام وقت، نیمه وقت، پاره وقت، روزانه، شبانه و شبانه روزی تفکیک و عنوان کرد: شهریه مهدها بسته به انواع آن و گروه سنی کودکان اعم از شیرخوار، نوباوه ونوپا متفاوت خواهد بود.

 به گفته نفریه بالاترین رقم شهریه به میزان 260 هزار تومان برای گروه سنی شیرخوار مربوط به شمیرانات و کمترین رقم آن با رقم 40 تا 50 هزار تومان برای گروه سنی نوباوه و نوپامربوط به استان‌های ایلام، هرمزگان، اذربایجان شرقی و غربی و غیره است.

 معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در ادامه تاکید کرد:تمامی مهدهای کودک می توانند از حداکثر چهار کلاس فوق برنامه استفاده کنند و برای تمامی این کلاس‌ها شهریه تنها 20 درصد افزایش می‌یابد.

 نفریه همچنین اعلام بهنگام شهریه‌ها را ابزاری موثر برای کنترل شهریه‌ها دانست و گفت: برای نخستین بار شهریه مهدهای کودک به تفکیک استان انواع مهد کودک بر سامانه سازمان بهزیستی قرار می‌گیرد تا والدین با مراجعه به این سامانه بتوانند از میزان دقیق شهریه کودکانشان مطلع شوند و در صورت تخلف مهد کودک در دریافت می‌توانند به اداره بهزیستی شهرشان اطلاع دهند و این امر اهرم نظارت را قویتر از پیش می‌کند.

 وی در ادامه با اشاره به ماده 26 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و قانون تشکیل سازمان بهزیستی عنوان کرد: به موجب این قانون تعیین شهریه و صدور پروانه تاسیس مهدهای کودک از وظایف سازمان بهزیستی است و چند سالیست این امر با هماهنگی سازمان حمایت از مصرف کنندگان محقق می‌شود.

 معاون اجتماعی سازمان بهزیستی در ادامه با توضیح روند تعیین شهریه مهدها گفت: چندسالیست شهریه مهدهای کودک به صورت استانی و با تشکیل کمیته‌ای متشکل از نمایندگان سازمان بهزیستی، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و کانون عالی همیاری مهدهای کودک به عنوان نماینده صنف مهدکودک داران تعیین می‌شود بدین ترتیسب روند تعیین به عدالت نزدیک تر می‌شود.

 نفریه افزود: شهریه‌های تعیین شده در ادامه به تائید رییس سازمان بهزیستی رسیده و به استان‌ها ابلاغ و در هفته جاری اجرایی می‌شود.

 به گفته وی افزایش شهریه‌های عمده مربوط به استان‌هایی است که افزایش شهریه آنها در سال گذشته ناچیز بوده است.

 نفریه در ادامه با اشاره به ابلاغ بخشنامه‌ای در 10 تیرماه سال جاری به ادارات آموزش و پرورش در سراسر کشور گفت: آموزش و پرورش در این بخشنامه تمام تفاهم‌نامه‌های اخیرش با سازمان بهزیستی را ملغی اعلام کرده و پیش دبستانی را مقطعی یکساله مربوط به گروه سنی 5سال دانسته و تنها مدارس غیردولتی را مجار به دایر کردن این دوره‌ها دانسته است.

 معاون اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: از آنجایی که پیش دبستانی در کشور ما اجباری نیست در مهدهای کودک نگهداری کودکان با توجه به مباحث رشد و تکامل یکپارچه پیگیری می‌شود.

 بنابر اظهارات وی بیش از 15 هزار و 700 مهدکودک در سراسر کشور به 650 هزار کودک زیر 7 سال خدمات می‌دهند که این تعداد 10 درصد جمعیت کودکان کشور را تشکیل می‌دهند.

 به گفته نفریه مهدهای کودک با پذیرش کودکان زنان شاغل زمینه‌های حضور آنها را در عرصه‌های اجتماعی فراهم کرده‌اند.

کد خبر 183903
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز