همشهری آنلاین: مدیر کل تشریفات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بان‌کی‌مون فردا در ضیافت ناهار دکتر علی لاریجانی شرکت می‌کند، تاکید کرد: در ملاقات دبیر کل سازمان ملل متحد با دکتر لاریجانی ۱۹ نفر وی را همراهی می‌کنند.

غلامرضا رسولی‌زاده در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت،‌ با یادآوری اینکه روز چهارشنبه ( ۹ شهریور ماه) دبیر کل سازمان ملل متحد با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو می‌کند، افزود: پس از این دیدار بان کی مون در ضیافت ناهار دکتر علی لاریجانی شرکت می‌کند.

مدیر کل تشریفات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه این اولین سفر بان کی مون به ایران از سال ۲۰۰۷ و در زمان دبیر کلی ایشان است، گفت: بان کی مون با حضور در ایران اولین دیدار خود را با رئیس مجلس خواهد داشت و این نشان‌دهنده اهمیت جایگاه مجلس و دیپلماسی پارلمانی برای شخص دبیر کل است.

رسولی زاده درباره همراهان بان کی مون، در این دیدار تصریح کرد: در ملاقات دبیر کل سازمان ملل متحد و رئیس مجلس شورای اسلامی ، ۱۹ نفر از جمله مارتین نیسرکی سخنگوی بان کی مون و ۳ نفر از مشاوران ارشد وی، ایشان را همراهی می‌کنند و از ایران هم علاالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و محمدآشوری تازیانی عضو هیأت رئیسه قوه قانون گذاری و کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌ها، دکتر لاریجانی را همراهی می‌کنند.

لازم به ذکر است بان کی مون برای شرکت در اجلاس سران جنبش عدم تعهد فردا به تهران می آید.

کد خبر 182698
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز