دوشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۲
۰ نفر

گروه بین‌الملل: نظامیان سابق رژیم صهیونیستی در یک گزارش از بدرفتاری گسترده سربازان این رژیم با کودکان فلسطینی حتی در شرایط آرام در سرزمین‌های اشغالی پرده برداشتند.

سرباز

به گزارش خبرگزاری رویترز، بیش از ‎۳۰‎ نظامی سابق ارتش رژیم صهیونیستی با تنظیم شهادت‌نامه‌هایی که از سوی گروه «سکوت را بشکنید» منتشر شده است اعمال خشونت و شکنجه کودکان بسیار کم سن و سال فلسطینی از سوی نیروهای ارتش اسرائیل را افشا کرده‌اند. در گزارش ‎۷۲‎ صفحه‌ای این گروه که به‌صورت یک کتابچه منتشر شده سربازان سابق ارتش اسرائیل طی شهادت‌نامه‌های خود اعلام کرده‌اند که بدرفتاری با کودکان فلسطینی از سوی نظامیان رژیم صهیونیستی امری «رایج و عادی» به‌حساب می‌آید. بیشتر گزارش‌های این مجموعه به بعد از انتفاضه دوم که دوران نسبتا آرامی بوده است مربوط می‌شود.

این گزارش نشان می‌دهد با وجود آرامش نسبی بعد از انتفاضه دوم، سربازان اسرائیلی بازهم بدرفتاری‌های شدیدی با کودکان فلسطینی داشته‌اند.به گزارش خبرگزاری فرانسه، به‌عنوان نمونه یکی از نظامیان در شهادت نامه‌خود حمله به فلسطینی‌ها را در یکی از محله‌های نزدیک رام‌الله در کرانه باختری تشریح کرده است.

این نظامی در شهادت‌نامه خود گفته است: ده‌ها سرباز مجهز به باتوم‌های چوبی مردم را به‌شدت کتک می‌زدند و کودکانی که به جا می‌ماندند، بازداشت می‌شدند. دستور صادر شده بود مردم را به دویدن وادار کنند و آنها را به زمین بیندازند. کسی که تند نمی‌دوید به‌شدت کتک می‌خورد.این دستور بود.

یک گروهبان سابق ارتش اسرائیل هم در شهادت خود حمله به کودکان فلسطینی را در رام‌الله شرح داده است. این نظامی سابق اسرائیل درباره عملیاتی در روستای عزون در شمال کرانه باختری گفته است: ما به نزدیک‌ترین خانه در این روستا رفتیم و تعدادی کودک بین سنین 9‎ تا 10‎ را دیدیم که می‌خواهند فرار کنند. فرمانده ما یک نارنجک صوتی را به داخل خانه انداخت که منفجر شد.

این سرباز اعلام کرده است: فرمانده ما اسلحه خود را پس از مسلح کردن روی سر یکی از بچه‌ها قرار داد. این بچه آنقدر وحشت کرده بود که برای نجات جانش التماس می‌کرد. این اقدام برای همیشه اثرات خود را روی زندگی این بچه‌ها خواهد گذاشت.ارتش رژیم صهیونیستی در واکنش به این گزارش مفصل از بدرفتاری گسترده با کودکان فلسطینی مدعی شده است که اطلاعات موجود در این گزارش مبهم است و بدون وجود جزئیات بیشتر، تحقیق در این رابطه ممکن نیست. در بیانیه ارتش رژیم صهیونیستی آمده است که گروه سکوت را بشکنید به‌دنبال ایجاد جوی منفی علیه سربازان رژیم صهیونیستی است.

گسترش تروریسم داخلی

گزارش درباره بدرفتاری گسترده نظامیان رژیم صهیونیستی با کودکان فلسطینی در حالی منتشر شده است که حملات علیه فلسطینی‌ها در داخل سرزمین‌های اشغالی در حال گسترش است. پلیس رژیم صهیونیستی روز گذشته اعلام کرد که عاملان حمله به یک خانواده فلسطینی در داخل یک تاکسی را بازداشت کرده است.

مقام‌های پلیس رژیم صهیونیستی تأکید کردند که سه نفر که بین ‎۱۲‎ و ‎۱۳‎ سال سن داشته‌اند به اتهام حمله به این تاکسی با بمب آتش‌زا بازداشت شده‌اند. یک خانواده عرب، که راهی فروشگاه خود در کرانه باختری بودند هدف این حمله قرار گرفتند که بر اثر آن ‎شش نفر زخمی شدند. جراحت‌های دو نفر از اعضای این خانواده که در میان آنها کودکان خردسال هم وجود داشتند، وخیم گزارش شده است. هر سه متهم نوجوان اسرائیلی عامل این حمله اهل بت عین، یک شهرک صهیونیست‌نشین در جنوب بیت‌المقدس، هستند.

در همان روزی که حمله به تاکسی صورت گرفت، دسته‌ای از نوجوانان صهیونیست هم در مرکز بیت‌المقدس به یک نوجوان فلسطینی حمله کردند و او را به‌شدت مورد ضرب و جرح قرار دادند. در ماه‌های گذشته حملات یهودیان افراطی علیه فلسطینی‌ها به‌شدت گسترش پیدا کرده که به‌صورت معمول واکنشی را از سوی رژیم صهیونیستی به‌دنبال ندارد. دولت آمریکا به تازگی با اذعان به گسترش حملات شهرک‌نشین‌ها علیه فلسطینی‌ها این مسئله را تروریسم داخلی در سرزمین‌های اشغالی خواند.

ممنوعیت ورود فعالان صلح به کرانه باختری

اسرائیلی‌ها یکشنبه عصر از ورود یک هیأت 100نفره از فعالان صلح خارجی به کرانه باختری جلوگیری کردند. در میان این فعالان خارجی سه آمریکایی هم دیده می‌شوند. این فعالان از اردن قصد ورود به کرانه باختری برای کمک به فلسطینی‌ها و به نشانه حمایت از آنها در مقابل اشغالگران صهیونیست را داشتند. سازمان‌دهنده این گروه که نامش را به فلسطین خوش‌آمدید گذاشته‌است، یک فرانسوی است. نظامیان صهیونیست بدون هیچ توضیحی مانع از ورود این فعالان به کرانه باختری شدند.

کد خبر 182581
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز